در پاسخ به برنا مطرح شد؛

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات جنجالی سرافراز

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۱:۲۲:۱۹
کد خبر: ۸۴۳۱۲۳
واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات جنجالی سرافراز
سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی درباره اظهارات اخیر رییس پیشین سازمان صدا و سیما، ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «غلامحسین اسماعیلی»، سخنگوی قوه قضاییه، در پاسخ به خبرنگار برنا درباره اظهارات رئیس پیشین سازمان صداوسیما در خصوص اینکه نهادهای امنیتی و نظامی او را مجبور به شرکت در مناقصه کرده اند، اظهار کرد: به موجب ماده 606 قانون آئین دادرسی، اگر هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و حاکمیتی شاهد وقوع جرمی هستند، باید موضوع را به دادستانی ارائه بدهند. گلایه‌ ما این است که چرا این افراد در مقطعی که خودشان مسئولیت دارند به این وظیفه قانونی خود اگر ادعایشان درست است، عمل نمی‌کنند و بعد دوران مسئولیت فرافکنی می کنند. لذا من از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی تقاضا می‌کنم هرگاه در مجموعه تحت مدیریت خودشان متوجه وقوع جرم شدند حتما آن را در قالب مستندات به دادستان ارائه کنند. آنها مطمئن باشند دادستان موضوع راپیگیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برخی مسئولین می‌گویند ما لیستی در جیب و گوشی اتاق خود داریم. وظیفه آنها نیست که لیست را در جیب خود مخفی کنند بلکه باید به دادستان گزارش دهند.

اسماعیلی افزود: ایشان اگر ادعایی دارند به دادستانی مطرح کنند و اگر چیزی را عنوان نکنند به دادستانی گفته‌ایم خودش ورود پیدا کند و مطالبه گری کند. اگر مشخص شد ادعای این فرد درست نبوده که مانند اخلال در نظم عمومی است و دستگاه قضائی بدون شکایت نهادی خودش ورود پیدا می‌کند و تا این لحظه نهاد امنیتی شکایت نکرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز