فعال سیاسی اصلاح طلب:

لیست انتخابات گذشته مطلوب همه اصلاح طلبان نبود/ بسیاری از افراد اگر در لیست نبودند، انتخاب نمی‌شدند

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۵:۲۹:۳۶
کد خبر: ۸۴۳۲۲۶
لیست انتخابات گذشته مطلوب همه اصلاح طلبان نبود/ بسیاری از افراد اگر در لیست نبودند، انتخاب نمی‌شدند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: لیستی که در دوره گذشته انتخابات به مردم ارائه شد، مطلوب همه اصلاح طلبان نبود. بنابراین پایبندی افراد منتخب باید در این دوره از انتخابات مد نظر جریانات اصلاح طلب قرار گیرد.

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی سیاستگذاری درباره لیستی که در دوره گذشته انتخابات به مردم ارائه داد، نباید به مردم پاسخگو باشد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: این لیست مطلوب همه اصلاح‌طلبان نبود زیرا به دلیل رد صلاحیت هایی که وجود داشت، این لیست اضطراری بسته شد. بسیاری از چهره ها شناخته شده نبودند اما با توصیه هایی که دیگران داشتند همچنین به دلیل  شرایط اضطرار، انتخاب شدند که این یک نکته است. نکته دوم این است که افرادی که برای ورود به لیست تلاش می کردند تا اسم آنها در لیست قرار گیرد، در واقع این افراد باید وارد عقد قراردادی می شدند  به تعبیری تعهدی را باید اعمال می کردند که بر آن مبانی تفکری که حامی آن نمایندگان بود، به آن پایبند باشند. اما متاسفانه همگان شاهد بودند که برخی از این افراد به آن مبانی متعهد نبوده و همین که به عنوان نماینده انتخاب شدند این بحث را مطرح کردند که ما به تنهایی انتخاب شدیم، در حالی که واقعیت این نبود. اگر این افراد جزو لیست قرار نمی گرفتند یقینا بسیاری از آنها انتخاب نمی شدند. زمانی که جزو لیست بودند و  به عنوان نماینده انتخاب شدند، باید به تعهد و وفاداری خود عمل کنند و این موضوع اصل بزرگ اخلاقی است.

وی در پاسخ به اینکه چرا این افراد انتخاب شده به شورای عالی سیاستگذاری پاسخگو نبودند نیز بیان کرد: عضو این مجموعه نیستم که بررسی کنم چرا این اقدام صورت نگرفته است اما می توان گفت با روندی که انجام شد، این افراد این موضوع را مطرح می کردند که ما به تنهایی و با انتخاب مردم انتخاب شدیم و دلیلی ندارد که به جایی یا به فردی پاسخگو باشیم یعنی به نوعی مدعی بودند. به عبارت دیگر هیچ ضمانتی برای پایبندی آنها به تعهدی که انجام شده بود، وجود نداشت مگر اینکه این افراد اینگونه بیاندیشند که در دور بعدی انتخابات بخواهند انتخاب شوند از این محمل اصلاح طلبی بخواهند استفاده کنند. بنابراین اعضای شورای عالی سیاستگذاری حتما باید این موضوع را برای دور آینده انتخابات  مدنظر قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز