اظهارات مهم ظریف در جمع خبرنگاران در مسکو

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۴:۳۸:۱۸
کد خبر: ۸۴۳۷۹۵
اظهارات مهم ظریف در جمع خبرنگاران در مسکو
وزیر امور خارجه گفت: ایالات متحده نه تنها در طول یک سال گذشته خودش نافذ قطعنامه شورای امنیت و برجام بوده بلکه تلاش کرده که کشورهای دیگر دنیا را هم با فشار و قلدری و زورگویی وادار به نقض برجام و مهمتر از آن، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در سفر خود به مسکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین اقدام ایالات متحده در روز چهارم ماه می 2019 در واقع اجرای برجام را غیرممکن کرد و فعالیت های هسته ای ایران را که در چارچوب برجام انجام می شد، را تلاش کرد تا با فشار، تهدید و قلدری مانع شود.

وی افزود: این اقدام جمهوری اسلامی ایران یک فرصت 60 روزه به اعضای باقیمانده برجام ارایه می کند که بتوانند با تأمین حقوق ایران در برجام، این توافق را به حالت اولیه برگردانند. اقدام ایران خارج از چارچوب برجام نیست و به معنای خروج از برجام هم نیست، بلکه اقدام ما برخلاف اقدامات ایالات متحده که نقض برجام و نقض قطعنامه 2231 بوده، در چارچوب این توافق است.

ظریف اظهار کرد: رییس جمهور اسلامی ایران امروز نامه ای را برای روسای کشورهای باقیمانده در برجام ارسال کردند. گرچه به لحاظ حقوقی نامه ای که ما برای روسای 1+4 نوشتیم نامه متحدالشکلی است اما دیدگاه ما نسبت به اعضای مختلف 1+4 به هیچ وجه یکسان نیست.

وزیر امور خارجه گفت: در طول یک سال گذشته جمهوری اسلامی ایران سعه صدر در برابر تلاش های ایالات متحده برای نابود کردن برجام نشان داده و همواره به تعهدات بین المللی خودش پایبند بوده است.

وی در پایان گفت: ایالات متحده نه تنها در طول یک سال گذشته خودش نافذ قطعنامه شورای امنیت و برجام بوده بلکه تلاش کرده که کشورهای دیگر دنیا را هم با فشار و قلدری و زورگویی وادار به نقض برجام و مهمتر از آن، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز