حکیم خطاب به آمریکا:

عراق پایگاه تعرض به دیگر کشورها نخواهد شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۴:۵۱:۵۴
کد خبر: ۸۴۴۱۲۱
عراق پایگاه تعرض به دیگر کشورها نخواهد شد
سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که کشورش پایگاه تعرض به دیگر کشورها نخواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «دیوید ساترفیلد»، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده، تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و روابط عراق و آمریکا را بررسی کرد.

در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم تأکید کرد که عراق درقبال کشورهای منطقه و جهان سیاست درهای باز را پیش گرفته و با جدیت می‌کوشد که روابطی متعادل براساس منافع مشترک برقرار کند.

وی افزود که عراق تلاش می‌کند که ثبات در منطقه را تقویت و بر بی‌طرفی و استقلال در تصمیمات خود تأکید کند و اجازه نمی‌دهد که خاک عراق پایگاه تعرض به دیگر کشورها باشد.

حکیم همچنین بر ضرورت استفاده از همه نیروها برای بازسازی عراق و تحقق توسعه پایدار در این کشور تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به مسائل منطقه‌ای بر ضرورت فاصله گرفتن از تنش‌های موجود و اجتناب از پیامدهای پرمخاطره آن که تأثیر منفی بر ملت‌های منطقه خواهد داشت تأکید کرد و خواستار گفت‌وگویی فراگیر برای حل مشکلات موجود شد.

حکیم همچنین در دیدار نماینده سازمان ملل نسبت به خطر تنش‌ها و تاثیر منفی آن بر منطقه هشدار داد و بار دیگر بر ضرورت دور ماندن عراق از تأثیرات چنین تنش‌هایی تأکید کرد.

وی در دیدار جنین هنیس پلاسخرت، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، با بررسی تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و موضوع تکمیل کابینه، تأکید کرد که گفت‌وگو بهترین راه حل اختلافات است و هشدار داد که تنش‌هایی که منطقه شاهد آن است بسیار خطرناک است و بر ثبات منطقه تأثیر منفی خواهد نهاد.

وی همچنین تأکید کرد که عراق باید نقشی محوری در حل اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه‌ها در راستای منافع ملی و تحقق امنیت و صلح برای ملت‌های منطقه برعهده بگیرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین خواستار آن شد که سازمان ملل و کشورهای حامی صلح در جهان نقش بیشتری در حل مشکلات و پایان دادن به تنش‌ها و نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای درگیر بر عهده بگیرند.

با تشدید تحریم ها و تهدیدات آمریکا علیه ملت ایران از یکسو و جبهه مقاومت درمنطقه از سوی دیگر، شخصیت ها و احزاب مختلف عراقی بویژه طی هفته های اخیر مواضع قاطعی در محکومیت این امر و حمایت از ایران اتخاذ کرده اند.

برخی فرماندهان و رهبران گروههای مقاومت اسلامی عراق نیز در پاسخ به تهدیدات، هشدار داده اند که در برابر تجاوزات آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز