فعال سیاسی اصلاح طلب :

اصلاح طلبان بدانند کنار کشیدن در انتخابات به نفع اصلاحات نخواهد بود/ ممکن است زنان اصلاح طلب لیست خاص خود را ارایه دهند

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۵:۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۴۴۷۹۱
اصلاح طلبان بدانند کنار کشیدن در انتخابات به نفع اصلاحات نخواهد بود/ ممکن است زنان اصلاح طلب لیست خاص خود را ارایه دهند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: این امکان وجود دارد که احزاب تشکیل دهنده شورای عالی سیاست گذاری احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) اقدامات ویژه ای در انتخابات ۹۸ اتخاذ کنند و لیست خاص خود را ارایه دهند.

«فاطمه راکعی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص"حضور زنان اصلاح طلب در انتخابات 98" گفت: انتخابات برای نتیجه گرفتن از تلاش های سیاسی ِصورت گرفته در طی سال است. اصلاح طلبان بدانند کنار کشیدن و انزوا در انتخابات به نفع اصلاحات نخواهد بود.

او ادامه داد: زنان احزاب، انتخابات مجلس را به عنوان یک مسئله ملی در جمهوری اسلامی می دانند. در انتخابات زن و مرد مطرح نیست. به عنوان یک حزب فعال و جمعیتی از زنان سیاسی کشور، طبق مرام همیشگی مان قطعا همراه و همگام با اصلاح طلبان شاخص کشور، احزاب شاخص اصلاح طلب، شورای عالی سیاست گذاری و شورای هماهنگی اصلاح طلبان  خواهیم بود و سعی خواهیم کرد که به دیدگاه مشترک در انتخابات برسیم.

راکعی بیان کرد: متاسفانه هنوز بعد از چند دهه تلاش، انطور که باید خانم ها به ارکان احزاب عمومی کشور راه نیافته اند و اصولا برای بانوان جایگاهی در ساختار تعریف نشده است و با بعضی مسایلی که اخیرا پیش آمد، مثل انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب ایران، به این نتیجه رسیدیم که نگاه غیر جدی به تلاش های جامعه زنان و لزوم حضور پررنگ انان در عرصه سیاسی کشور که قطعا در راستای منافع ملی و توسعه پایدار است، برای خیلی از اقایان حتی اصلاح طلب وجود ندارد.

او گفت: این امکان وجود دارد که احزاب تشکیل دهنده شورای عالی سیاست گذاری احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) اقدامات ویژه ای در انتخابات ۹۸ اتخاذ کنند و لیست خاص خود را ارایه دهند. البته تاجایی که ممکن است اگر به لیست مشترک اصلاحات برسیم لیست ما می تواند تاکید کننده حضور زنان اصلاح طلب شناخته شده و مدبری باشد که اگر در ارکان تصمیم گیری باشند، قطعا به رفع معضلات عمومی کشور و کم کمردن تنش ها و ایجاد فضای امن برای فعالیت های سیاسی اجتماعی کمک‌ خواهند کرد. این البته بستگی به شرایط زمان انتخابات دارد و چنانچه اهمیت حضور حداقل ۳۰ درصدی زنان در لیست های اصلاحات دیده نشود، به ناچار ممکن است زنان لیست خاص خود را ارایه دهند.

راکعی بیان کرد: کار سیاسی را به صورت یک کار جدی دنبال می کنیم و اینطور نیست که سلیقه ای باشد. تلاشمان این است که در چار چوب جمهوری اسلامی کاستی ها رفع شود و همه مراعات اصول قانون اساسی را بکنند و همه نهادها به وظیفه قانونی خود درست عمل کنند و همه چیز شفاف، اصولی، قانونی و اخلاقی در کشور در جای خود قرار گیرد تا قانون اعمال شود. تا جایی که بتوانیم سعی خواهیم کرد در انتخابات 98 فعال شرکت کنیم.

او در پایان افزود: لازم است زنان با همه پتانسیل وارد مدیریت های کلان کشور شوند و در برنامه ریزی، سیاست گذاری و اداره امور اجرایی نقش مهم خود را ایفا کنند. دغدغه ما این است که زنان و جوانان دارای ظرفیت و ویژگی های لازم در حوزه های مهم سیاست گذاری و مدیریت های اجرایی کشور حضور داشته باشند و در کنار پیشکسوتان اعم از زن و مرد که تجارب خود را به نسل جدید انتقال می دهند، در نیل سریع تر به توسعه همه جانبه و پایدار گام برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز