تحلیل سی ان ان از واکنش ایران به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۲:۲۰
کد خبر: ۸۴۴۸۱۸
تحلیل سی ان ان از واکنش ایران به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه
شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: برغم اعزام ناوگروه وبمب افکن های آمریکابه منطقه خلیج فارس، ایران همچنان عقب ننشسته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، این شبکه خبری در باره اقدامات تنش زای آمریکا و اعزام نیروهای نظامی از سوی آمریکا به منطقه خلیج فارس گزارش داد:پنتاگون پس از فرستادن ناوهواپیمابر و بمب افکن 'بی - 52'، اکنون از ارسال موشک های پاتریوت به منطقه خلیج فارس خبر می دهد.

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: این در حالیست که آمریکا شماره تلفنی هم به سفارت سوئیس داده که در صورت لزوم مقامات ایرانی با آن با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا تماس بگیرند.

'باربارا استار' خبرنگار بخش پنتاگون سی ان ان در گزارشی گفت:یک هفته پس از آنکه پنتاگون تصمیم به اعزام ناوهواپیما بر و بمب افکن به منطقه خلیج فارس گرفت، اکنون آمریکا موشک های پاتریوت را هم به منطقه می فرستد.

خبرنگار سی ان ان مدعی شد که موشک های پاتریوت قادر هستند دربرابر هرگونه موشک بالستیک و یا موشک کروزی که بخواهد تهدیدی برای نظامیان آمریکایی در منطقه باشد، به کار گرفته شوند.

استار افزود: آمریکا از قایق های تندرو ایرانی حامل موشک در خلیج فارس بسیار نگران است.

پیشتر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خلیج فارس اعزام می شوند.

این در حالی است که تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین در باره اظهارات جدید بولتون نوشت : تغییرات در صف آرایی نظامی آمریکا روالی عادی دارد و برخی مقامات آمریکایی نیز به رغم اینکه تنها لحن بیانیه بولتون و اعلان چنین برنامه‌ای از سوی او را عجیب می‌دانند ارسال این واحدهای نظامی به منطقه را امری عادی می‌دانند.

این روزنامه افزود:گردش ناوهای جنگی هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن روالی عادی است. در حال حاضر در منطقه مقر فرماندهی نظامی آمریکا که خاورمیانه و افغانستان را در بر می‌گیرد هیچ یک از این‌ها وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز