رییس ستاد انتخابات کشور:

قانون مداری و بی‌طرفی دو اصل در برگزاری انتخابات است

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۴:۳۸:۴۲
کد خبر: ۸۴۵۱۶۰
قانون مداری و بی‌طرفی دو اصل در برگزاری انتخابات است
رییس ستاد انتخابات کشور بر اهمیت و ضرورت رعایت دو اصل قانون مداری و بی طرفی در تمامی فعالیت های ستاد انتخابات و وزارت کشور در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «جمال عرف»، معاون سیاسی وزارت کشور، در ششمین جلسه اتاق فکر معاونت سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: قانون مداری و بی طرفی در تمامی شئون فعالیت های وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور ضروری است.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر احصاء مسائل موجود در روند برگزاری انتخابات با مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت مطلوب، آینده پژوهی همه ابعاد انتخابات آتی از جمله قطب بندی های موجود و پیش رو و نیز ارزیابی پیشران ها و متغیرهای مؤثر بر روند انتخابات را واجد اهمیتی ویژه توصیف کرد و خواستار بررسی و ارزیابی این موضوعات در نشست های مستمر اتاق فکر معاونت شد.

ششمین جلسه اتاق فکر معاونت وزارت کشور بر ضرورت و اهمیت آینده پژوهی ابعاد و جوانب مختلف انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت.

همچنین در این جلسه بر اهمیت و ضرورت رعایت دو اصل قانون مداری و بیطرفی در تمامی فعالیت های ستاد انتخابات و وزارت کشور در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید شد.

در این جلسه، اعضای اتاق فکر معاونت، ضمن تاکید بر این نکته که ذخیره دانایی در کشور بسیار مؤثرتر از علل و عوامل پیرامونی است، نظرات خود را درباره موضوعات مختلف بیان کردند.

عدم قطعیت ها، کنشگران و پیشران های مؤثر بر انتخابات آتی، قطب بندی های موجود و پیش رو در انتخابات، فرصت های ناشی از انتخابات با در نظر داشتن تهدیدهای خارجی اخیر علیه کشور،تعامل و همراهی دستگاه های مختلف اجرایی و نظارتی انتخابات در مسیر برگزاری انتخابات باشکوه، و ضرورت مدیریت پیچیدگی ها و مختصات ویژه این دوره از انتخابات، از مباحث مطرح شده در ششمین جلسه اتاق فکر معاونت وزارت کشور بود.

ششمین جلسه اتاق فکر حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور به ریاست معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور و با حضور محمود یزدان فام مشاور علمی معاونت، قدیر نصری دانشیار علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، سید جلال دهقانی فیروزآبادی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی، علی اصغر افتخاری دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) و رییس سابق مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور برگزار شد.

زمانی قمی استاندار سابق یزد و مرکزی، پناهی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، خسروی استاد دانشگاه تهران، ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز و سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور از دیگر شرکت کنندگان در این نشست بودند.

نظر شما