نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی از نظر فقهی و شرعی مشکل ندارد/ بعید است شورای نگهبان لایحه را رد کند

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۵:۲۴:۳۱
کد خبر: ۸۴۵۲۰۱
لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی از نظر فقهی و شرعی مشکل ندارد/ بعید است شورای نگهبان لایحه را رد کند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی از نظر فقهی و شرعی مشکل ندارد.

«سیده‌فاطمه ذوالقدر»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره اهمیت «تصویب تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» گفت: این لایحه که یک فوریت آن هم رای آورده بود به تصویب رسید. این لایحه‌ای بود که دولت به مجلس ارائه کرد و در خصوص  آن با فراکسیون زنان همکاری‌های لازم انجام شد.

او ادامه داد: باتوجه به مشکلاتی که فرزندان این بانوان، در زمینه صدور شناسنامه، آموزش و بیمه دارند، اقدام مثبتی بود که در روز یک شنبه در مجلس رخ داد. این لایحه نه مشکل قانونی دارد و نه مشکل شرعی و فقی.

عضو فراکسیون  زنان گفت: بار مالی این لایحه را دولت بر عهده دارد. بعید می‌دانم شورای نگهبان این لایحه را رد کند زیرا طبق نظر مرکز پژوهش‌ها از نظر فقهی و شرعی مشکلی وجود ندارد و بار مالی هم ندارد.

ذوالقدر در خصوص نظر مخالفان گفت: مخالفان 20نفر بودند که دلایل مخالفت آنها خیلی ضعیف بود و بیشتر دغدغه‌های خود را مطرح کردند. بعید می‌دانم مشکل خاصی در این خصوص بوجود بیاید. از جهت انسان دوستانه این فرزندان در ایران به دنیا می‌آیند و نیاز به این هویت دارند و این یک اولویت برای آنهاست.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کشوری هستیم که با همسایگان خارجی زیادی در ارتباط هستیم و ناچار ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صورت می‌گیرد. این قانون را همه کشورها به جز 6 کشور اجرا می‌کنند و همانطور که پدر می‌تواند تابعیت خود را به فرزند بدهد، مادر هم می‌تواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز