سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

انتخابات مجلس در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۱:۰۹:۰۷
کد خبر: ۸۴۵۴۴۶
انتخابات مجلس در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افزایش یک حوزه انتخابیه نسبت به دوره گذشته در 208 حوزه برگزار می شود.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «سید اسماعیل موسوی»، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، در سال 1395 حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب به دو حوزه انتخابیه مستقل تقسیم شد.

وی افزود: حوزه انتخابیه جدیدی به نام حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب ایجاد شده تا تعداد حوزه های انتخابیه کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به 208 حوزه برسد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا به تعداد نمایندگان مجلس هم اضافه می شود، گفت: بر اساس اصل 64 قانون اساسی هر 10 سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها، امکان افزوده شدن حداکثر 20 نماینده به تعداد نمایندگان موجود وجود دارد که 20 سال پیش برای آخرین بار این اتفاق افتاد و 20 نماینده به تعداد کرسی های مجلس اضافه شده است. .

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: اکنون نیز طرح افزایش حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان مربوط به آن در دستور کار مجلس قرار دارد ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز