در محل مرکز پژوهش های مجلس انجام شد؛

برگزاری دومین جلسه هم اندیشی دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۰:۵۴:۳۷
کد خبر: ۸۴۶۴۰۴
برگزاری دومین جلسه هم اندیشی دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی
دومین جلسه هم اندیشی دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و صاحب نظران در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرکز پژوهش های مجلس، دومین جلسه هم اندیشی دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی امروز- چهارشنبه- با حضور معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کرم‌الله دانش‌فرد معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس در ابتدای این جلسه ماهیت کلی بیانیه را بر دو محور سیاستگذاری و حوزه اجرایی دانست و گفت: آسیب‌شناسی اجرایی، تحقیقات تجربی، مطالعات تطبیقی در راستای اصلاح یا تغییر یا تأسیس قانون جدید از جمله اقداماتی است که در محور سیاستگذاری با در نظر داشتن فعالیت‌های این مرکز به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: در این بیانیه بررسی مباحثی مانند توسعه، ترسیم آینده، تمدن‌سازی، ارائه الگوهای عملی، رهاسازی ظرفیت‌های بالقوه و شناسایی و توسعه ظرفیت‌های جدید و به کارگیری ظرفیت جوانان و فرصت‌های اجتماعی- فرهنگی و اقتصادی مطرح گردیده است و دفاتر تخصصی مرکز با تمرکز بر اولویت‌ها به ارائه راهکارهای اجرایی سازی بیانیه خواهند پرداخت.

محمد اسحاقی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه با ترسیم سه گام اساسی در تحقق بیانیه گام دوم، اظهار داشت: گام اول شناخت بیانیه و جایگاه آن است، مفاد مندرج در این بیانیه، اهداف مدنظر مقام معظم رهبری از نگارش این بیانیه و ابعاد آن و محتوای آن از جمله موضوعات مهم در بررسی گام نخست این بیانیه است.

وی ادامه داد: گام دوم تبیین بیانیه و محتوای آن است، اینکه ممکن است واژه‌ای در آن بکار رفته باشد که نیاز به تبیین، ترویج و اجتماعی شدن داشته است و گام سوم تحقق و عملی شدن آن است.

اسحاقی با اشاره به اهمیت این جلسه اضافه کرد: نظم و الزامات حقوقی در اجرای کمک موثری خواهد نمود، لیکن اینکه از جنس حقوق ما چگونه می‌توانیم شناخت مقرره یا تنظیماتی داشته باشیم، از ظرفیت‌های موجود نظام حقوقی باید استفاده کنیم و یا اینکه نظم جدیدی ایجاد کنیم که نظام تقنینی ما باید در این خصوص کمک کند.

شایان ذکر است کارشناسان مرکز پژوهش ها در حوزه های مختلف نیز نظرات خود را نسبت به فرآیند بررسی و پیشنهادات اجرایی سازی بیانیه مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز