سفیر ونزوئلا در تهران:

حدود ۱۳۰ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به دولت ونزوئلا وارد شد/ نیروهای ونزوئلا بدون شک چاوزی هستند

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۲:۳۵:۳۳
کد خبر: ۸۴۶۴۴۵
حدود ۱۳۰ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به دولت ونزوئلا وارد شد/ نیروهای ونزوئلا بدون شک چاوزی هستند
سفیر ونزوئلادر ایران، سفیر ونزوئلادر ایران گفت: نیروهای مسلح ما بدون شک و تردید چاوزی هستند و آنها از بطن خود مردم ونزوئلا هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «کارلوس آنتونیو الکالا کوردونس»، سفیر ونزوئلا در ایران، در جمع خبرنگاران ایرانی با اشاره به راه اندازی کمپین «ترامپ مصادر ونزوئلا را کنار بگذار»، گفت: از سال 2014 اقدامات مداخله جویانه علیه دولت ونزوئلا شروع شد که دقیقا هدف آمریکا مردم این کشور است. این اقدام در راستای بند 113/68 بوده که 7 فرمان را علیه مقامات و سازمان های ونزوئلا وضع کرد. براساس همین بند اموال آقای مادورو مصادره شد. همچنین رئیس مجلس موسسان، رئیس دادگاه عالی و 12 نفر دیگر در دادگاه عالی عدالت و مقامات شورای انتخابات هم تحریم شدند. بانک مرکزی، نفت و موسسات مالی ونزوئلا نیز تحریم شدند. همه این اقدامات از سوی آمریکا برنامه ریزی شده بود و مقامات این کشور دنبال اهداف استراتژیک در ونزوئلا هستند.

وی ادامه داد: هدف اصلی آنها تخریب جمهوری ونزوئلا است و اینکه می خواهند کنترل سیاسی ونزوئلا را در دست بگیرند و به نفع خودشان تغییر دهند. هدف دیگر آنها این است که بر روی منابع استراتژیک شامل نفت، طلا و آلومینیوم ما تاثیر بگذارند اما ما این خواسته را مهیا نکردیم.

سفیر ونزوئلا در تهران ادامه داد: ونزوئلا تا این لحظه تخت کنترل رئیس جمهور بالیاقت و قانونی خود آقای مادورو بوده است. ما در برابر فشارها ایستادگی کردیم و کشورهایی مانند، چین، روسیه، ایران و ترکیه از ما حمایت کرده اند.

وی با بیان اینکه آمریکا وزیر خارجه ونزوئلا را در لیست تحریم‌ها قرار داد، گفت: دولت آمریکا در اقدامی عجیب، وزیر امور خارجه ونزوئلا را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. یک قاضی ونزوئلایی نیز که اخیرا محدودیت‌هایی برای اطرافیان 'خوان گوایدو' اعمال کرده از سوی دولت آمریکا تحریم شده است.

وی ادامه داد: آقای مادورو تصمیم گرفت که با دولت آمریکا و کلمبیا قطع روابط سیاسی کرده و سفارت ونزوئلا را در این دو کشور را بستند وهر لحظه ممکن است این تصمیم را بگیرند که با کشورهایی که برای ونزوئلا مشکل ایجاد می کنند چنین کاری انجام دهند. اقدام به قطع رابطه سیاسی و دوستانه با کشوری تصمیم ناگهانی نیست. اگر ونزوئلا بخواهد حمله ای علیه سفارتخانه هایی که به مخالفان پناه داده اند، بکند، ممکن است تبعات منفی را برای کشور داشته باشد.

وی افزود: ما تمام قوانین کنوانسیون وین را رعایت می کنیم . در حال حاضر دفتر نمایندگی سیاسی آمریکا در کاراکاس خیلی آرام است ولی آنها این کار را نمی کنند. الان چه کسی موازین کنوانسیون وین را زیر پا می گذارد. کسی که همیشه قانون را زیر پا می گذارد دولت آمریکا است چرا که قابلیت مذاکره را ندارند.

وی تاکید کرد: بانک بریتانیا حدود 1 میلیارد و 300 میلیون دلار ونزوئلا را غارت کرد. این مبلغ باید صرف مواد داروئی و غذایی مردم می شد. تعدادی از بانک ها در سراسر جهان در پی غارت و مصادره اموال مردم ونزوئلا هستند که این مبلغ حدود 5 میلیارد دلار است. این اقدامات ایالات متحده اختلال در بخش بهداشتی وارد کرده زیرا کودکانی نیازمند پیوند مغز و استخوان بودند تا در ایتالیا تحت درمان قرار بگیرند، این کودکان با غارت اموال ونزوئلا زندگی خود را از دست دادند. کشور ما مورد محاصره اقتصادی، مالی و تجاری ایالات متحده قرار گرفته است. حدود 130 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به دولت ونزوئلا در نتیجه اقدامات آمریکا وارد شده است.

سفیر ونزوئلا در تهران با اشاره به اقدامات مقامات آمریکایی اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا از مقامات روسیه خواست تا دست از حمایت ونزوئلا بردارند و آمریکا در پی آن است که جنوب آمریکا را به حیات خلوت خود تبدیل کند. کشورهایی مثل نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا هم در این بین نمی خواهند تسلیم آمریکا شوند. مطمئن هستیم که ونزوئلا در برابر مشکلات پیروز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال حمله نظامی به جمهوری ونزوئلا افزود: ارتش کشور ما کاملا انقلابی بوده و بر اساس بندهای کتاب قانون اساسی عمل می کند. نیروهای مسلح ما بدون شک و تردید چاوزی هستند و آنها از بطن خود مردم ونزوئلا هستند.

وی درباره ارسال ارتش اجاره ای از سوی کلمبیا برای نابودی دولت مادورو بیان کرد: رئیس جمهور کلمبیا بهتر است وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کلمبیا بکند نه اینکه در امور داخلی ونزوئلا دخالت کند. ملت کلمبیا و ونزوئلا با هم دوست و نزدیک هستند، گرچه دولت کلمبیا در راستای خواسته‌های آمریکایی‌ها حرکت می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز