رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مناقشه بین ایران و آمریکا میانجی ناپذیر است/ در آینده بیشتر از طرف آمریکا درخواست مذاکره و پیام‌های عملی خواهیم داشت/ تهران و واشنگتن هر دو به دنبال کنترل فضای نظامی در تنش‌ها هستند

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۵:۳۷:۵۷
کد خبر: ۸۴۷۷۹۲
مناقشه بین ایران و آمریکا میانجی ناپذیر است/ در آینده بیشتر از طرف آمریکا درخواست مذاکره و پیام‌های عملی خواهیم داشت/ تهران و واشنگتن هر دو به دنبال کنترل فضای نظامی در تنش‌ها هستند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که مناقشه چهل ساله بین ایران و آمریکا که امروز در قالب برجام بیشتری نمود را پیدا کرده، مناقشه‌ای میانجی ناپذیر است.

«حشمت الله فلاحت‌پیشه»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: مناقشه چهل ساله بین ایران و آمریکا که امروز در قالب برجام نمود بیشتری پیدا کرده، مناقشه‌ای میانجی ناپذیر است و بقیه کشورها در این میان نقش ناظر را دارند نه میانجی.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: کشورهای دیگر که در طول 4 دهه گذشته سعی داشتند بین ایران و آمریکا نقش میانجی را بازی کنند، در حقیقت بیشتر به دنبال منافع خود بودند.

وی ادامه داد: در موضوع هسته‌ای اروپایی‌ها بزرگ‌ترین نقش میانجی بین ایران و آمریکا را داشتند که از زمان تروئیکا به دنبال حفظ خود بودند اما بازیگران اصلی در این دوره ایران و آمریکا هستند.

اروپا در پایان ضرب العجل 60 روزه ایران مجبور به شفاف سازی در حوزه برجام است

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی درباره ضرب‌العجل 60 روزه ایران به اروپا درخصوص برجام تاکید کرد: اروپایی‌ها چه ضرب‌العجل را بپذیرند و چه نپذیرند، مجبور به شفاف‌سازی در خصوص برجام هستند.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها در شرایط کنونی فکر می‌کنند برای اینکه بمانند، طرف آمریکا را بگیرند.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: اروپایی‌ها فقط در شرایطی می‌توانند در برجام بمانند که برجام را تقویت کنند که البته تجربه نشان داده که نمی‌توانند چنین کاری بکنند.

ترامپ درخواست‌های مذاکره بیشتری به ایران می‌فرستد

فلاحت‌پیشه درباره پیام‌های مختلف ترامپ و پمپئو برای مذاکره با ایران گفت: جمهوری‌خواهان به خوبی می‌دانند برای ماندن در قدرت و تداوم حضور خود در کاخ سفید برای دوره بعدی نیازمند ابزار «مذاکره با ایران» در دستور کار تبلیغاتی خود هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آینده بیشتر از طرف آمریکا درخواست مذاکره خواهیم داشت و واشنگتن پیام‌های عملی‌تری برای مذاکره با ایران ارسال می‌شود.

نظر شما
پرونده ویژه