وزیر اقتصاد:

امتناع‌کنندگان از بازگشت ارز صادراتی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۹:۳۰
کد خبر: ۸۴۷۸۹۲
امتناع‌کنندگان از بازگشت ارز صادراتی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند
وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه در اردیبهشت ماه، 1.7 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشته است، گفت: بانک مرکزی اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز اصرار دارند را به قوه قضاییه ارسال می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «فرهاد دژپسند»، وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به انتشار آماری مبنی بر عدم بازگشت 30 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور، اظهار داشت: این آمار ارائه شده برای تاریخ زمانی کنونی نیست، چراکه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقاطع تاریخی خاصی آمار ارائه می دهد و این موضوع برای اواخر اسفندماه بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب ادامه داد: دولت ساز وکارهایی طراحی کرد تا این ارز به کشور بازگردد.

دژپسند با بیان اینکه در حال حاضر میزان ارزی که به کشور بازگشته افزایش یافته است، افزود: در اردیبهشت ماه، 1.7 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برگشته و اکنون از مرز 10 میلیارد دلار گذشته است.

وی ادامه داد: جلسه ای با کارآفرینان داشتم و از آنها خواهش کردم که همه دست به دست یکدیگر دهیم و مانع از وقوع شوک به اقتصاد کشور شویم و از صادرکننده ها درخواست کردیم که ارز صادراتی را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: اگر تلاش شود راه های بازگشت منابع ارزی به کشور پیدا می شود.

دژپسند تاکید کرد: در شرایط کنونی همانند دوران قبل از تحریم ها بازگشت ارز به کشور کار سهل و آسانی نیست و موانع و مشکلاتی پیش روی آن وجود دارد.

وی ادامه داد: ما برای مدیریت کشور به بهترین وجه باید راه های فرعی پیدا کنیم که خوشبختانه صادرکننده ها این عزم را دارند که با دولت همکاری کرده و به مردم خدمت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تاکید بر اینکه اسامی کسانی که کالا صادر کرده و ارز آن را وارد کشور نکرده اند موجود است، تصریح کرد: گمرک و بانک مرکزی اسامی این افراد را دارند و بانک مرکزی اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز اصرار دارند را به قوه قضاییه ارسال می کند.

نظر شما