روایت شبی که یک ایران، جوان، با رییس جمهورشان سخن گفتند؛

شبی که سالن اجلاس پاتوق شد/ لکنت زبان تعطیل، همه با رییس جمهور صریح حرف زدند/ قراری که جوانان با روحانی گذاشتند

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۵:۳۴:۱۸
کد خبر: ۸۴۸۱۷۶
شبی که سالن اجلاس پاتوق شد/ لکنت زبان تعطیل، همه با رییس جمهور صریح حرف زدند/ قراری که جوانان با روحانی گذاشتند
جمعشان جمع است، ساعتی زودتر از آغاز مراسم آمده اند و سالن اجلاس را پاتوق جوانی کرده اند.

به گزارش برنا، جوانان فعال کشور دیشب در سالن اجلاس دور هم جمع شدند تا با رییس جمهور سخن بگویند.

همه بودند، از اعضای سمن های جوانان که این روها در بورس فعالیت های اجتماعی هستند تا جوانان عضو استارت آپ ها، از نخبگان دانشگاهی تا جوانان فعال سیاسی، از کار آفرینان جوان تا جوانان هلال احمر. سالن اجلاس میزبان جوانانی از سراسر کشور است تا آنها با شخص دوم کشور بی واسطه سخن بگویند.

مراسم قرار است ساعت ۱۹ شروع شود اما از ساعت ۱۷:۳۰ ورود به سالن شروع شده، سالن اجلاس حالا بی شباهت به پاتوق جوانان نیست، انگار که همه همدیگر را می شناسند و انگار نه انگار که از گوشه گوشه کشور، این جوانان گرد هم آمده اند، در سالگرد انتخابات ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶، نشست صمیمی رییس جمهور با جوانان، مختص جوانان پایتخت نشین نیست،یک ایران، جوان، اینجا جمع شده اند.

چند بار مسوولان برگزاری از جوانان می خواهند در صندلی هایشان مستقر شوند اما انگار که می دانند موعد حضور رییس جمهور نشده، به همین دلیل ایستاده به صحبت هایشان با یکدیگر ادامه می دهند. وزیر علوم، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس هلال احمر زودتر از بقیه مسوولان آمده اند، جوانان هم گاهی پیش آنها می روند و از مطالباتشان می گویند و البته بازار عکس یادگاری هم که گرم است.

ساعت به ۱۹ که نزدیک می شود، گویا جوانان متوجه می شوند زمان حضور رییس جمهور نزدیک است، خودشان بدون درخواست مسوولان اجرایی، به سمت صندلی هایشان می روند. حسن روحانی راس ساعت ۱۹ در میان تشویق ممتد جوانان و با همراهی مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، محمود واعظی رییس دفتر و چند تن دیگر از اعضای دولت وارد سالن می شود. سرود جمهوری اسلامی و نوای دلنشین قرآن آغازگر رسمی نشست صمیمی رییس جمهور با دانشجویان و جوانان است.

قرار است پنج جوان پشت تریبون قرار گیرند و با رییس جمهور سخن بگویند، تقریبا فصل مشترک همه این سخن گفتن ها درخواست اعتماد به جوانان است، در میانه همین حرف ها، محمد جواد آذری جهرمی، محمد مهدی تندگویان و محمد جواد کبیری، وزیر جوانان و معاونان جوان دو وزیر وارد سالن می شوند انگار که شاهد از غیب رسیده باشد. صحبت های جوانان به قدری دلنشین است که خود رییس جمهور هم برای آنها دست می زند. فعالان جوان بهحسن روحانی می گویند که "وضعیت جوانان به مراتب بهتر از از دولت های قبل از اوست اماهنوز مطالبه دارند" و این دقیقا همان جایی است که جوان را از میانسالان و کهنسالان جدا می کند، آنها مقابل رئیس جمهورشان محافظه کار نیستند، لکنت زبان هم ندارند، اینها وعده های حسن روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ بود که با برداشتن فضای امنیتی و فراهم آوردن فضای امن کاری خواهد کرد که کسی مقابل مسوولان کشور لکنت زبان نداشته باشد و حالا جوانان بدون لکنت زبان با حسن روحانی حرف می زنند. جوانان سخنران با هیجان گلایه می کنند اما حرف پایانی آنها تقریبا یکی است: " گلایه داریم اما همچنان امیدواریم" و آنها همچنان امیدوارند تا با کمک هم از این شرایط سخت عبور کنند. دیشب جوانان در دیدار با رئیس جمهور قرار گذاشتند حسن روحانی و دولتش را کمک کنند و این دلنشین ترین قرار این چند وقت اخیر است.

نوبت به رئیس جمهور می رسد، او از دستاوردهای دولت می گوید، گلایه دارد که کسی این دستاوردها را منعکس نمی کند، یکی از جوانان از صدا وسیما گلایه کرده بود که دستاوردهای دولت را نمی گوید، روحانی خودمانی به جوانان می گوید: "رسانه های دیگر هم نمی گویند".

حسن روحانی از مسوولیت مردم می گوید و تاکید می کند: "کسی نگوید که ما پای صندوق رأی می‌رویم و رأی می‌دهیم اما مشکلات حل نمی‌شود، درست است که صد درصد مشکلات حل نمی‌شود اما در هر گام می‌توانیم حرکت جدیدی انجام دهیم. باید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنیم."

جملات آخر روحانی تشویق ممتد جوانان را در پی دارد آنجایی که می گوید: "باید شجاع باشیم، نترسیم، کنار هم بایستیم، همنوا باشیم در این صورت کشور را نجات خواهیم داد."

سخنان روحانی تمام می شود، عده ای برای اقامه نماز به امامت حسن روحانی راهی نمازخانه می شوند و عده ای دیگر به سمت میز افطاری ساده ای که تدارک دیده شده می روند. نماز که تمام می شود، میز حسن روحانی پر می شود از جوانان، رییس جمهور فقط فرصت می کند با یک چای تلخ روزه اش را افطار کند و بقیه زمان افطاری صرف شنیدن مطالبات و مشکلات جوانان می شود. در آن سو، محمود واعظی هم می رود و جایی می نشینند که جوانان بتوانند با او صحبت کنند، سورنا ستاری و منصور غلامی هم با جوانان هم صحبت می شوند، آذری جهرمی اگرچه عجله دارد ولی تا دم درب خودرویش با جوانان هم کلام است، محمد مهدی تندگویان هم دور و برش را جوانان گرفته اند. سر مسعود سلطانی فر اما شلوغتر است، گوشه ای به دیوار تکیه داده و به حرف های جوانان گوش می دهد، نامه پشت نامه می آید و سلطانی فر یک به یک آنهایی را که امکانپذیر است پاراف می کند و دستور می نویسد. روحانی به سمت درب خروج حرکت می کند و جوانان همچنان با او حرکت می کنند، بقیه اعضای دولت هم می روند، سلطانی فر اما همچنان ایستاده و به حرف های جوانان گوش می دهد، بالاخره وزیر جوانان با درخواست یکی از همراهانش راضی می شود مراسم را خاتمه دهد، او همچنان تا درب خودرویش شنونده است و توضیح می دهد. با خروج وزیر جوانان از سالن اجلاس، مراسم خاتمه می یابد، بیرون سالن، چهره ها بشاش تر از قبل است، امید موج می زند، جوانان گفته اند و مسوولان شنیده اند، جوانان نقد کرده اند و اعضای دولت توضیح داده اند، جوانان مقابل مسوولان ارشد دولت لکنت زبان نداشتند به همین دلیل شب ۲۹ اردبیهشت ماه سال ۹۸ یک شب بیادماندنی برای همه جوانانی شد که از اقصانقاط کشور به سالن اجلاس آمده بودند.

 

نظر شما
پرونده ویژه