بیانیه وزارت دفاع به مناسبت روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۳:۳۲:۴۱
کد خبر: ۸۴۸۹۳۱
بیانیه وزارت دفاع به مناسبت روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف
وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح طی بیانیه ای اعلام کرد: امروزه رمز بقاء و تمرکز هر سازمانی بر سه عنصر کیفیت، هزینه و زمان نهاده شده است. این سه عنصر ، مثلثی راهبردی را تشکیل داده اند که در واقع می توان آنها را ابزارهای کاربردی بهره وری اطلاق نمود. بهره گیری از این عناصردر حوزه دفاع و پشتیبانی، موجب افزایش قدرت دفاعی به منظور حفظ منافع ملی کشور شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در متن این بیانیه آمده است : در شرایط کنونی و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال"رونق تولید" نامگذاری شده است ، می بایست این مهم بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جدّی مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گیرد.

امروزه رمز بقاء و تمرکز هر سازمانی بر سه عنصر کیفیت، هزینه و زمان نهاده شده است. این سه عنصر، مثلثی راهبردی را تشکیل داده اند که در واقع می توان آنها را ابزارهای کاربردی بهره وری اطلاق نمود. بهره گیری از این عناصردر حوزه دفاع و پشتیبانی، موجب افزایش قدرت دفاعی به منظور حفظ منافع ملی کشور شده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مبنا قراردادن تحقق اهداف بهره وری در انجام کلیه ماموریت ها، برنامه ها و فعالیت های خود، اصول حاکم بر بهره وری را در این وزارتخانه نهادینه ساخته و آنرا سرلوحه  خود قرار داده است. استفاده مفید ، کارآ و اثربخش از توانایی ها ، امکانات و منابع در دسترس، یکی از راهبردهای مهم  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در بهره وری و بهینه سازی مصرف به شمار می رود.

هم اکنون بهره گیری از نیروی انسانیِ کارآمد و متخصص، رکن اصلی بهره وری در وزارت دفاع محسوب می گردد و پایبندی کامل به ارزشهای دینی، وجدان کاری، فرهنگ ها و ارزش های مذهبی و سازمانی سرلوحه تمامی اعمال کارکنان این وزارتخانه می باشد. این بیانیه می افزاید: تلاش نموده ایم تا بهبود مستمر بهره وری را در همه حوزه های تحقیقاتی ، تولیدی و خدماتی به عنوان یک الزام تلقی و با ایجاد نظامی پویا و پایدار در مدیریت بهره وری بر آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی ، افزایشِ تحقیق و توسعه ، استفاده از علم و دانش در اداره امور ، بهبود کیفیت و استاندارد سازی، بومی سازی مواد و قطعات وارداتی، رضایتمندی کامل نیروهای مسلح به عنوان ذی نفعان، توانمند سازی و توسعه شبکه همکاران تأکید و آن را عملیاتی نمائیم.

تخصیصِ هدفمند منابع به فعالیت های ارزش آفرین، اصلاح مستمر الگوی مصرف و تمرکز بر مدیریت و کنترل هزینه ها از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای ارتقاء و بهبود کیفیت بهره وری است.

سعی نموده ایم تا با بکارگیری اثربخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان زیرساخت ارتقاء بهره وری، ارزیابی  مستمّر از آن را در همه حوزه ها و سطوح سازمانی به منظور شناسایی و تحلیل مسائل ، تهیه و در اجرای برنامه ها بهبود داشته باشیم.

این بیانیه در ادامه از کلیه کارکنان، کارشناسان و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همه سطوح سازمانی درخواست نموده است تا با هدف بهبود مستمر بهره وری در جهت ارتقا و افزایش قدرت دفاعی کشور تلاش و کوشش مضاعف نمایند و خود را ملزم و متعهد به رعایت این اصول بدانند.

نظر شما