ناوگروه شصت‌ویکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۲:۴۱:۲۳
کد خبر: ۸۴۹۳۵۵
ناوگروه شصت‌ویکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت
شصت و یکمین ناوگروه اطلاعاتی - رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از 67 روز دریانوردی و انجام ماموریت در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از ارتش، شصت و یکمین ناوگروه اطلاعاتی - رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن "سبلان" و ناو پشتیبانی "بندرعباس" بعد از طی پنج هزار و یکصد مایل دریایی و گذشت 67 روز دریانوردی و بازدید از بنادر سلطان قابوس و صلاله عمان و شرکت در تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان صبح امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

امیر دریادار دوم افشین تاشک، فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از این ناوگروه، گفت: اعزام 61 ناوگروه به دریا از سال 87 تا امروز در راستای اجرای فرامین فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، دفاع از منافع کشور در آب‌های دوردست، اجرای آموزش‌های رسته‌ای برای ارتقا توان رزم در دریا و بررسی وضعیت گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای است.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های افزایش توان زرمی، ایجاد عمق راهبردی است که این دریانوردی‌ها باعث افزایش عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: ماموریت دریانوردی توسط کارکنان پرتلاش نیروی دریایی راهبردی ارتش، یکی از عوامل امنیت پایدار کشورمان در منطقه است.

در پایان این مراسم از فرمانده ناوگروه شصت و یکم،فرمانده ناوشکن سبلان و فرمانده ناو پشتیبانی بندرعباس و جمعی از کارکنان تجلیل شد.

شصت و دومین ناوگروه اطلاعاتی - رزمی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بایندر، ناو پشتیبانی لاوان و ناو پشتیبانی بوشهر برای انجام ماموریت دریانوردی، گشت‌های امنیتی و مقابله با دزدان دریایی طی روزهای آینده عازم دریا می‌شود. گفتنی است یکان های دریایی اعم از شناورهای سطحی و زیرسطحی همچنان در مناطق ماموریتی خود مستقر هستند.

نظر شما