ایران، کنگره آمریکا را متشنج کرد/ پمپئو دست از پا درازتر برگشت

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۶:۵۶:۴۲
کد خبر: ۸۴۹۵۶۳
ایران، کنگره آمریکا را متشنج کرد/ پمپئو دست از پا درازتر برگشت
در حالی که وزیر خارجه و وزیر موقت دفاع آمریکا شامگاه گذشته سعی کردند نمایندگان و سناتورهای آمریکایی را درباره موضع خصمانه و ستیزه‌جویانه‌ای قانع نمایند که اخیرا علیه ایران اتخاذ کرده‌اند، اما بیشتر حاضران در جلسه می‌گویند هنوز هم در ابهام قرار دارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «پاتریک شاناهان» وزیر موقت دفاع ایالات متحده شامگاه سه‌شنبه به همراه دیگر مقامات امنیتی ارشد این کشور، به ساختمان کنگره رفتند تا درباره تنش‌زایی‌های اخیر با ایران به قانونگذاران آمریکایی توضیح بدهند.

به اذعان رسانه‌های آمریکایی، این جلسه اطلاعاتی پشت درب‌های بسته که قرار بود تصویری شفاف از اهداف واشنگتن در افزایش تنش‌ها با ایران به اعضای کنگره ارائه کند اما بیش از پیش آنها را به ابهام فرو برد. این نشست همچنین درباره اینکه آیا واقعا ایران تهدیدی فوری برای منافع آمریکا است یا دولت ترامپ بیش از حد بزرگنمایی اطلاعاتی می‌کند، باعث بروز دو دستگی در بین اعضای کنگره شد و حتی خبرهایی از تشنج در بین اعضا در جلسه به گوش می رسد.

البته نمایندگان و سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه به‌صورت متفق‌القول تأکید کردند که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای اجرای هر گونه اقدامی نظامی، محدود یا جنگ تمام عیار، ملزم به دریافت مجوز و تاییدیه کنگره ایالات متحده است.

نظر شما