پاسخ سخنگوی نمایندگی ایران درباره دیدار ظریف با فاینستین

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۲۳:۰۴:۳۵
کد خبر: ۸۴۹۸۹۳
پاسخ سخنگوی نمایندگی ایران درباره دیدار ظریف با فاینستین
سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرهای مربوط به دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سناتور آمریکایی گفت: 'این جلسه طبق روال قبلی که با اعضای کنگره داشتیم، انجام شده است'.

به گزارش گروه سیاسی برنا، اظهار نظر علیرضا میریوسفی به دنبال انتشار مطلبی در تارنمای پولتیکو است که از دیدار دیانا فاینستین سناتور دموکرات عضو ارشد کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا با محمد جواد ظریف خبر داده بود.
هفته گذشته همین رسانه اعلام کرد که در صفحه تلفن همراه فاینستین که در راهروهای کنگره تردد می کرده است، شماره تماس ظریف دیده شده است.
این خبر می گوید این دیدار در سفر اخیر ظریف به نیویورک انجام شده است و تیم فاینستن هم تایید کرده اند که این دیدار با هماهنگی وزارت خارجه آمریکا انجام شده است.
اما پولتیکو به نقل از مقامات وزارت خارجه آمریکا اظهار می کند که آنها از فاینستین نخواسته اند که به شام ظریف برود.
پیش از این هم مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در گفت و گو با شبکه سی بی اس در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون با هیچ یک از نمایندگان کنگره آمریکا مذاکره کرده اید یا خیر، گفت: ما قبلا با برخی از اعضای کنگره گفت و گو کرده ایم. این یک اقدام متعارف است که در زمان آن انجام می دهیم.
نماینده ایران در پاسخ به این سوال که چه کسانی بوده اند، گفت: به شخصه تا کنون با هیچ کسی در کنگره صحبت نکرده ام.
مجری این شبکه به خبر مطرح شده مبنی بر وجود شماره تماس ظریف بر صفحه تلفن داین فاینستاین سناتور دموکرات آمریکا اشاره کرد و پرسید آیا هیچ از دموکرات ها در این موقعیت کلیدی با ایران تماس داشته اند؟
تخت روانچی پاسخ داد: من تا کنون با هیچ یک از اعضای کنگره تماسی نداشته ام. 

 

نظر شما