نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس:

طبق قانون اعدام زیر ۱۸ سال ممنوع است/ تاکنون در این باره بحثی در کمیسیون مطرح نشده است

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۵:۰۱:۱۲
کد خبر: ۸۵۱۲۳۲
طبق قانون اعدام زیر ۱۸ سال ممنوع است/ تاکنون در این باره بحثی در کمیسیون مطرح نشده است
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره اعدام زیر 18 سال گفت: غالبا رویه متداول این است که افراد زیر 18 سال اعدام نشوند و اگر در جایی این اقدام صورت گیرد،قابل بررسی است.

«یحیی کمالی پور»، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، درباره وجود اعدام زیر 18 سال در کشور، در حالی که طبق قانون جدید مجازات اسلامی این اعدام ممنوع است، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در حال حاضر در این باره، طرحی به کمیسیون قضائی ارجاع داده نشده است. معمولا نیز مشاهده نشده است که اعدام های زیر 18 سال رخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا این اتفاق رخ داده است نیز بیان کرد: این موضوع، بحثی نیست که در جامعه به صورت غالب مشاهده شده باشد و آن اندازه حساسیت داشته باشد که بتوان آن را مورد پیگیری قرار داد. تا جایی که بنده اطلاع دارم و در زمانی که قاضی بودم و به پرونده ها رسیدگی می کردم معمولا افراد زیر 18 سال اعدام نمی شدند.

وی در پاسخ به اینکه شما می گویید معمولا افراد مجرم زیر 18 سال  اعدام نمی شوند پس در نتیجه گاهی اتفاق افتاده و به آن توجه نشده است  آیا در قانون به این نکته توجه شده است، گفت: طبق قانون افراد زیر 18 سال را اعدام نمی کنند.

وی در این خصوص که چرا با وجود ممنوعیت در قانون دراین باره، اعدام زیر 18 سال در کشور صورت می گیرد نیز تصریح کرد: غالبا رویه متداول این است که افراد زیر 18 سال اعدام نشوند و اگر در جایی این اقدام صورت گیرد، قابل بررسی است.    

وی در این باره که آیا موضوع اعدام زیر 18 سال در کمیسیون مطرح شده است یا خیر نیز بیان کرد: تاکنون در این باره بحثی در کمیسیون مطرح نشده است.

گفتنی است، اخیرا «پروانه سلحشوری»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی از اعدام برخی افراد زیر سن 18 سال در کشور خبر داده بود.

نظر شما