یادداشت؛

آویزان حواشی شده اند تا مردم سخنان روحانی را نشنوند/ اصل و تفسیر سخنان رئیس جمهور در دیدار با اصحاب رسانه

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۷:۰۵:۳۶
کد خبر: ۸۵۱۳۳۶
آویزان حواشی شده اند تا مردم سخنان روحانی را نشنوند/ اصل و تفسیر سخنان رئیس جمهور در دیدار با اصحاب رسانه
خبرگزاری برنا- محمد مبین

سخنان حسن روحانی در دیدار با اصحاب رسانه خیلی ساده بود، رئیس جمهور از رسانه ها گلایه داشت، ابتدا نشست و گلایه های اهالی رسانه را شنید و سپس هم به گلایه ها پاسخ داد و هم گلایه های خودش را مطرح کرد.

رئیس جمهور در پاسخ به سخنان یکی، دو نفر از مدیران رسانه ها که به نظرسنجی ها اشاره کرده و از مشکلات مردم سخن گفته بودند، این جملات را به کار برد: " ... دولت من شاید یکی از دولت‌هایی باشد که خیلی در میان مردم است ...شما می گوئید نظرسنجی ها؛ من خودم بارها به دوستان گفته‌ام؛ من روزانه نظرسنجی می‌کنم؛ یعنی توی خیابون وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم؛ اینکه چند نفر لبخند دارند، چند نفر عصبانی‌اند، چند نفر قیافه‌شان گرفته! است و به هر شهری و در هر جمعیتی می‌روم، خودم نظرسنجی می‌کنم و نگاه آدم‌ها را نسبت به خودم می‌بینم... رئیس‌جمهور و دولت درد مردم را می‌داند"

این سخنان روحانی خیلی ساده بود؛ "نیازی نیست حتما نظرسنجی ها بگویند مردم مشکل دارند، از چهره آنها هم می شود فهمید و حتما نباید در روزنامه نوشت تا دولتمردان بدانند و اگر ننویسند مسوولان متوجه نمی شوند بلکه چهره های مردم با مسوولان سخن می گویند".

رئیس دولت تدبیر و امید جزو معدود روسای جمهور ایران است که مشکلات مردم را انکار نمی کند، او در آخرین گفتگوی تلویزیونی اش با مردم، چند بار از مردم به خاطر مشکلاتی که تحمل می کنند تشکر کرد، یا در سخنرانی های پی در پی از مشکلات مردم و تلاش دولت برای کاهش آنها سخن گفت. این تفاوت رئیس دولت اعتدال با رئیس قبلی است، مثلا مردم فراموش نمی کنند رئیس دولت مهرورز را که در اوج مشکلات اقتصادی و تورم رسمی نزدیک به ۵۰ درصد مقابل دوربین می نشست و از گل و بلبل می گفت، باز فراموش نمی کنند آن رئیس دولت را که هنگام آغاز پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی از مردم خواست پس انداز کنند و با آن فلان اقدام بزرگ را انجام دهند. اما روحانی انکار نمی کند، او با ادبیات خودش این مشکلات را تایید می کند و از برنامه های دولت برای کاهش مشکلات سخن می گوید، در همین سخنرانی در مورد وضعیت انبارها گفت: " انبارهای کالاهای اساسی ما به مراتب بهتر از سال قبل است" یعنی دولت تلاش کرده مردم در شرایط تحریم دچار کمبود نشوند. در واقع روحانی به مردم دروغ نمی گوید، انکار نمی کند، نمک روی زخم آنها نمی پاشد بلکه وقتی از مشکلات مردم حرف می زند، اقدامات دولت را هم گوشزد می کند.

حالا از بین همه سخنان روحانی در این نشست صریح و صمیمی، دو تکه را جدا می کنند و با فریاد "یافتم یافتم" در تلاش هستند مردم را نسبت به دولت بدبین کنند و البته که در سال انتخابات مجلس از این کارها بیشتر هم خواهند کرد. مثلا فلان فردی را که در سال ۹۲ در ستاد روحانی بوده و فیلم انتخاباتی رئیس جمهور را ساخته و پس از انتخابات سهم خواهی کرده و چون به سهمش نرسیده به تخریب روحانی پرداخته و ادعا کرده همه جملات روحانی از اوست! علم می کنند و با استناد به ادعاهای مضحک و کذب او به رئیس جمهور می تازند! که اتفاقا اگر منصف باشند از رئیس جمهور تشکر می کنند که حضور در ستاد انتخاباتی را محل رانت قرار نداده و یک فرد بی تجربه را صاحب پست و مقام نکرده است.

سخنان روحانی صریح و ساده بود و اتفاقا بخشهای بسیار مهمی هم داشت حالا یک عده با آویزان شده به حواشی می خواهند از سخنان مهمش بگذرند تا شاید ذهن مردم را از مسائل مهمتر دور کنند مقصرش قطعا روحانی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز