عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی:

نامه فراکسیون نمایندگان اهل سنت به مقام معظم رهبری/ تندروی‌ها باعث ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری می‌شود/ نباید به سوء استفاده‌گران اجازه تفرقه داد

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۵:۱۰:۱۱
کد خبر: ۸۵۱۶۲۸
نامه فراکسیون نمایندگان اهل سنت به مقام معظم رهبری/ تندروی‌ها باعث ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری می‌شود/ نباید به سوء استفاده‌گران  اجازه تفرقه داد
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، درباره اهانت به اهالی تسنن در شبکه پنجم صدا و سیما گفت: ایجاد اختلاف میان قومیت‌ها و مذاهب مختلف کشور با گفتمان آن مداح و توهین به مقدسات اهل سنت و خلفای راشدین در شبکه 5 سیما، جای تاسف داشت.

«جلال محمودزاده»، عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، درباره اهانت به اهالی تسنن در صدا و سیما گفت: در شرایطی که تحت فشار بین‌المللی هستیم و کشورهای غربی و اروپایی و دشمنان ایران و اسلام از هر طرف برای ایران نقشه می‌کشند؛ ایجاد اختلاف میان قومیت‌ها و مذاهب مختلف کشور، با گفتمان آن مداح و توهین به مقدسات اهل سنت و خلفای راشدین در شبکه 5 سیما جای تاسف داشت.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری هرکسی که دانسته یا ندانسته به مقدسات اهل سنت یا تشیع توهین کند؛ مزدور دشمن است.

این نماینده مجلس، درباره نامه فراکسیون نمایندگان اهل سنت به مقام معظم رهبری، اظهار کرد: به همراه دیگر نمایندگان فراکسیون اهل سنت، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتیم و درخواست کردیم که دستور بدهند تا با عوامل این برنامه، برخورد شود. چنان‌که مستحضرید با عوامل برنامه و هم مدیر شبکه و هم فردی که توهین کرده بود؛ برخود شد. ضروری است که با عوامل هتاکی به اهل سنت برخورد جدی شود.

محمودزاده با انتقاد از تندروی در هر زمینه‌ای، گفت: تندروی در هر قالبی مذموم است و مورد تایید هیچکس نیست. همین تندروی‌ها باعث ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری شده‌ است که هم‌اکنون شاهدیم که با نام اسلام در دنیا جنایت می‌کنند.

وی با تاکید بر مشترکات شیعیان و سنیان اظهار کرد: اهل سنت و اهل تشیع مشترکات فراوانی دارند. خدای آنها، پیغمبر، قبله و قرآن‌شان یکی است و در فروعات دین هم بسیار به هم نزدیک هستند. تنها در برخی از موارد بسیار جزئی در فروع دین، اختلافاتی وجود دارد. این اختلاف نظرهای جزئی نباید باعث شود که افرادی در جامعه پیدا شوند که به مقدسات اهل سنت یا اهل تشیع توهین بکنند. باید مشترکات را پررنگ کنیم.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث وحدت در کشور بیان کرد: ضروری است که علمای اهل تشیع و سنت، از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارند، وحدت را ترویج کنند و جامعه را به سمت برادری و اخوت بیشتر سوق بدهند.

وی افزود: نباید به سوء استفاده‌گران اجازه دهند که از طریق تریبونی که در اختیارشان است، باعث تفرقه و دودستگی در جامعه اسلامی شوند.

این نماینده مجلس برخورد قانونی و قضائی با چنین افرادی را ضروری دانست و گفت: بحثی که در صدا و سیما انجام شد مورد تایید هیچ یک از اهل تشیع نیست. این فرد یا با برنامه‌ریزی چنین امری را مرتکب شده‌ است یا اینکه عملش غیرعمد بوده؛ در هر دو صورت چنین بیاناتی، مستلزم برخورد قانونی و قضائی است، تا درس عبرتی برای دیگران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز