یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

ساختارهای موازی مانع پیشبرد اختیارات رئیس جمهور می‌شوند

۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۵:۳۷:۰۲
کد خبر: ۸۵۱۶۴۰
ساختارهای موازی مانع پیشبرد اختیارات رئیس جمهور می‌شوند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ساختارهای موازی که در دو دهه اخیر شکل گرفتند تا حدی پیچیده هستند که مانع پیشبرد اختیارات رئیس جمهور می‌شوند.

«عبدالله ناصری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره افزایش اختیارات ریاست جمهوری و تحقق یا عدم تحقق آن به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بنده افزایش اختیارات ریاست جمهوری را انجام شدنی نمی دانم. اساسا بر فرض محال اگر این اختیارات افزایش پیدا کند  به دو دلیل با مشکل مواجه خواهد شد. یکی اینکه باور بنده این است آقای روحانی در دولت دوم با اختیارات محدودی هم که داشته با مشکلات بسیاری برای اجرا مواجه شده است. دوم اینکه ساختارهای موازی که در دو دهه اخیر شکل گرفتند تا حدی پیچیده است که مانع پیشبرد اختیارات رئیس جمهور می شود.

ناصری افزود: همگان در ماجرای برجام شاهد بودند که با وجود اینکه اصل نظر و موافقت اولیه با مقام معظم رهبری بود اما در نهایت دلواپسان بخشی از مجلس نهم و همچنین بخشی از رسانه های وابسته به آنها با روند برجام و امضای آن موافقت نکردند. در صورتی که برجام اصلا چیزی نبود، نیست و نخواهد بود که بدون نظر و توجه مقام معظم رهبری و موافقت ایشان، امضا شود. بنابراین این روندی که تجربه شده هم در کارکرد دو ساله آقای روحانی در دولت دوم تاثیر گذاشته است و هم ساختارهای متعدد موازی و بسیار پیچیده ای را ایجاد کرده که دولت نتواند در پیشبرد امور به درستی عمل کند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که اساسا ضروریات جامعه در این شرایط، چیزهای به مراتب مهمتری است. در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های مردم که در چارچوب دغدغه های معیشتی آنها مطرح می شود، بحث فساد ساختاری و بسیار پیچیده ای است که در نهادها و سازمان ها وجود دارد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز