انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست های ضد ایرانی ترامپ: فاجعه بار است!

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۴:۴۰:۰۸
کد خبر: ۸۵۱۸۵۱
سناتور دموکرات آمریکایی از سیاست ضد و نقیض رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران انتقاد و آن را فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا، «کریس مورفی» در توئیتی به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران در جریان سفر به ژاپن واکنش نشان داد.

ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در نشست خبری با "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن گفت: ما به دنبال تغییر حکومت در ایران نیستیم.

وی افزود: «ما به دنبال عدم وجود تسلیحات هسته‌ای می‌باشیم. دنبال این هستم که ایران به سلاح هسته‌ای "نه" بگوید. درحال حاضر به اندازه کافی مشکلات به خاطر تسلیحات هسته‌ای در جهان داریم. به دنبال این هستم تا به ایران اجازه دهم به عرصه جهانی بازگردد.»

مورفی در صفحه توئیتر خود در واکنش به این اظهارات نوشت: به همین دلیل است که مایه استهزا در جهان شده‌ایم. (مایک) پمپئو به سراسر جهان سفر می‌کند و می‌گوید ایران باید برای مذاکره ۱۲ شرط تعیین شده از سوی آمریکا را رعایت کند. ترامپ می‌گوید از شر سلاح‌های هسته‌ای (که آنها تاکنون از آن برخوردار بودند) رها شدیم. چه فاجعه‌ای.

این سناتور ایالت کنتیکت آمریکا سابقه پیشتر در توئیتی از قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریستی آمریکا انتقاد کرده و آن را به زیان منافع آمریکا در عراق دانسته بود.

تناقض در رویکرد دولت ترامپ فقط موضوع مورد انتقاد این سناتور آمریکایی نیست.

«ریچارد نفیو» عضو تیم آمریکا در مذاکره هسته‌ای ایران نیز درباره جدیت رئیس جمهوری آمریکا در ارائه پیشنهاد مذاکره با تهران گفته است: ترامپ و وزیر امور خارجه‌اش درباره شرط مذاکره با ایران سخنان متناقضی می‌گویند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز