وزیر صمت خبر داد:

آغاز بازدیدها از صنایع و واحدهای تولیدی استان تهران

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۸:۲۷:۴۸
کد خبر: ۸۵۲۹۹۴
آغاز بازدیدها از صنایع و واحدهای تولیدی استان تهران
رحمانی گفت: تصمیم این است که به همراه استاندار محترم، بازدیدهای مستمری را از واحدهای تولیدی و صنایع استان داشته باشیم‌.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بازدید میدانی رحمانی، وزیر صمت، محسنی‌بندپی، استاندار تهران، امامی‌امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به همراه نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، خطیبی، فرماندار قرچک، کاغذلو، فرماندار شهرستان ورامین و جمعی از مسئولین در محل شهرک صنعتی قرچک برگزار شد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدت و تجارت در حاشیه نشست مشترک با صاحبان صنایع شهرستان‌های ورامین و قرچک، اظهار داشت: همیشه وامدار خون پربرکت شهدا هستیم و جا دارد که در دیار ۱۵ خرداد، یادی از رشادت‌های شهیدان در این قیام تاریخی داشته باشیم.

وی افزود:  تصمیم این است که به همراه استاندار محترم، بازدیدهای مستمری را از واحدهای تولیدی و صنایع استان داشته باشیم‌. با نامگذاری سال جاری به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبری انقلاب، باید آن را قدر دانسته و استفاده کنیم. باید اقداماتی که در سال‌های گذشته مغفول مانده را در فرصت کنونی در عرصه تولید پیگیری کنیم.

وزیر صمت تصریح کرد: ملت ایران، ملت بزرگی است که از استعدادهای والایی در حوزه‌های مختلف بهره می‌برد و باید نسبت به استفاده ارزنده از این ظرفیت‌ها اهتمام داشته باشیم. 

وی عنوان داشت: در حوزه ذخایر سنگ آهن، معادنی کشف شده که ظرفیت کشور را از لحاظ بهره‌گیری از این ماده معدنی تا دو برابر افزایش داده است‌. 

رحمانی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی حتی در تامین سیم خاردار هم تحریم بودیم و با این وجود قاطعانه پیروز شدیم. در جنگ اقتصادی کنونی هم این پیروزی حتمی خواهد بود‌. به طور طبیعی وقتی درآمدهای نفتی کم خواهد شد، باید تلاش خود را در حوزه‌های مختلف از جمله فولاد، مس، خودرو، پتروشیمی، سیمان و امثال آن مضاعف کنیم. 

وزیر صمت تاکید داشت: در تحریم، باید رونق داخلی و کالاهای ساخت داخل را مورد توجه و حمایت قرار دهیم. خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها، تولیدکنندگان هستند و باید از این سربازان ملی نیز حمایت کنیم‌. سال ۹۷، بسیاری از دشمنان انتظار داشتند که دومینوی تعطیلی کارخانجات آغاز شود و همین تولیدکنندگان، مانع تحقق این مطامع شدند. 

رحمانی یادآور شد: با توجه به شناختی که از محسنی‌بندپی، استاندار محترم دارم، ایشان را مختار به اتخاذ تصمیم در حوزه صمت در استان کرده‌ایم و باید در بحث تفویض در همه حوزه‌ها، همین رویکرد را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اولین کاری که ما مصر بر آن هستیم، حفظ وضع موجود تولید و در مرحله بعد، توسعه آن است‌. چرا که در صورت حفظ تولید، حفظ اشتغال خواهیم داشت. ما در بسیاری از رشته‌ها مانند فولاد، آلومینیوم، سیمان و امثال آن، ظرفیت ۲ تا ۳ برابری تولید داریم که همین مهم، نشانگر ظرفیت بالای عرصه تولید و صنعت در کشور است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰ درصد صنعت کشور در استان تهران فعال بوده و توان بالایی در حوزه‌های اشتغالزایی را دارا است. به عنوان نمونه، سیستم بانکی باید نهایت حمایت را از واحدهای تولیدی در استان داشته باشند و این مسئله یکی از نیازهای مهم است‌. 

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی تاکید داشت: صنایع دستی در شهرستان‌های استان و کل کشور باید رونق پیدا کند و بنده، شخصا پیگیر آن خواهم بود. امسال حوزه پوشاک نیز از اولویت‌های اساسی ما از نساجی گرفته تا عرضه آن است. البته با اقدامات صورت گرفته، هم قاچاق و هم واردات پوشاک در کشور کاسته شده و باید به فکر صادرات آن در بازارهای هدف باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز