وزیر نیرو در بجنورد:

استانهای مرزی ویترین توسعه کشور هستند

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۸:۴۳:۴۵
کد خبر: ۸۵۵۰۹۱
استانهای مرزی ویترین توسعه کشور هستند
وزیر نیرو گفت: استانهای مرزی همچون خراسان شمالی ویترین توسعه کشور هستند زیرا توجیه آبادانی،اقتصادی و عمرانی دارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رضا اردکانیان در نشستی با استاندار خراسان شمالی و مجمع نمایندگان استان و مدیران صنعت آب و برق اظهار داشت: وظیفه دارم هر آنچه را که در اختیار دارم در استانهای مرزی عملیاتی کنم تا اتفاقاتی خوشایند رقم بخورد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نبود طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: باید شاخص های رو به جلویی را تعریف کنیم و پس از گذشت چهل سال طرح آمایش سرزمین را ارائه دهیم زیرا تابلوی واحد و مورد وفاق  توسعه است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول مساعد برای تابستان امسال را داده است.

وی با اشاره به سهم بسیار زیاد سامانه های سرمایش در مصرف برق کشور گفت: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سالانه ۳۰۰ هزار کولر گازی به کشور وارد می شود که ۷۰ درصد آن استاندار نیست و این یک بد مصرفی است.

اردکانیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در دهه ۹۰، کمیت و کیفیت خدمات نظام اسلامی به مردم ارتقا یافته است افزود: خدمات این دهه قابل مقایسه با دهه های پیش نیست و خدمات چندین برابر شده و تصاعدی رشد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از خدمات رسانی، افزایش رضایت مندی مردم است اما با وجود رونق و افزایش خدمات، احساس رضایت مندی درمیان مردم مناسب رشد نکرده و بنابراین باید تلاش کنیم تا احساس رضایمندی مردم افزایش یابد.

اردکانیان به حادثه سیل امسال در کشور اشاره کرد و گفت: در این سیلاب آب آشامیدن چهار هزار روستا و برق ۲ هزار و۳۵۰ روستا قطع شد که برخی مشکلات در همان ساعات اولیه حل شد البته تلاش نیروها در این زمینه قابل تقدیر است.

وزیر نیرو در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عقب ماندگی های خراسان شمالی در برخی شاخص های توسعه گفت: یکی از مشکلات ما، نبود تابلو واحد برای توسعه است.

وزیر نیرو درباره ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: این امر اولویت کاری وزارتخانه است که تابستان امسال محقق می شود.

اردکانیان همچنین از ساماندهی آب های مرزی خبر داد و گفت: موضوع سند چندیر با فوریت دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: حریم بستر رودخانه و چاه های فاضلاب از مواردی است که سعی می کنیم در ارتباط با خراسان شمالی به سازو کاری دست یابیم تا فشار از دوش مردم برداشته شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن این منطقه و ظرفیت های موجود در کمیته سازگاری با کم آبی تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

اردکانیان افزود: در استانی همچون خراسان شمالی ظرفیت ۱۳۰۰ مگابایتی  نصب شده دارد به این معناست که فرصت های سرمایه گذاری در آن بیشتر بوده و مانعی برای توسعه نیست و امکان صادرات برق وجود دارد.

وزیر نیرو در رابطه با حفر چاه های غیر مجاز افزود: حفر چاه های غیرمجاز و ساخت و ساز در حریم رودخانه ها در تمام کشور مشکلاتی دارد که خراسان شمالی نیز از این مشکلات مستثنی نیست و به دنبال ایجاد ساز و کار مناسب هستیم تا فشاری برای مردم نباشد.

اردکانیان با تاکید براینکه الگوی مصرفی در کشور باید تغییر کند، اظهار کرد: اگر هزار و ۲۰۰ مگابایت ظرفیت استفاده داریم نباید بگوییم پیک مصرفی چرا کمتر است بلکه باید به دنبال هدایت ادامه پیک ها به سمت سرمایه گذاری و صادرات باشیم.

به گفته وی تغییر الگوی مصرفی از بدنه دولت شروع نشود به طور قطع در بین مردم نیز تغییر نخواهد کرد و همچنان پر مصرف خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز