دست عربستان در موضوع داعش رو شد/ خشم سعودی‌ها از قطر

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۲:۱۲:۰۱
کد خبر: ۸۵۵۷۶۰
اظهارات نخست‌وزیر سابق قطر درباره عربستان سعودی و تروریسم با بحث و جدل‌هایی همراه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حمد بن‌جاسم» نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر چند روز پیش طی گفت‌وگویی با روزنامه «تلگراف»، به شدت از عربستان سعودی انتقاد کرد و این کشور را مسئول بحران سوریه و گسترش گروه تروریستی داعش دانست. اظهاراتی، که بحث و جدل‌هایی را در شبکه‌های مجازی ایجاد کرده است.

فعالان سعودی بعد از این‌که بن‌‌جاسم متذکر شده «19 تروریستی که حملات 11 سپتامبر را انجام دادند 15 نفر از آن‌ها عربستانی بودند»، وی را به باد انتقاد گرفته‌اند.

بن‌جاسم اتهامات علیه قطر مبنی بر حمایت از تروریسم را رد کرد و گفت: «چه تعداد جنگجوی سعودی در صف داعش حضور دارند؟ بیشتر داعشی‌ها سعودی هستند.»

فعالان سعودی همچنین در توییتر هشتگی با عنوان "حمد_ بن_ جاسم_ یسیء- للشعب_ السعودی"(حمد بن‌جاسم به ملت سعودی اهانت می‌کند) راه انداخته‌اند و گفته‌اند که نخست‌وزیر سابق قطر تلاش می‌کند برچسب تروریسم به سعودی‌ها بزند.

در حالی‌که فعالان قطری در شبکه‌های مجازی پاسخ دادند اظهارات حمد بن‌جاسم واقعی و انکارناپذیر است و بن‌جاسم تلاش نمی‌کند که سعودی‌ها را شرور و شیطان صفت بخواند، «همان‌گونه که آنها انجام دادند».

قطری‌ها همچنین توییت‌ها و نیز اظهارات شخصیت‌های برجسته سعودی را بازنشر داده، که در آنها شهروندان سعودی را اساس شکل‌گیری داعش عنوان کرده که ایدئولوژی‌ مشابهی دارند.

نظر شما