یک منبع آگاه در گمرک جمهوری اسلامی ایران:

روند نظارت‌ها در گمرک باید تسریع شود/ مقدمات آئین‌نامه الکترونیکی گمرک آماده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۶:۰۷
کد خبر: ۸۵۵۸۷۰
روند نظارت‌ها در گمرک باید تسریع شود/ مقدمات آئین‌نامه الکترونیکی گمرک آماده است
یک منبع آگاه در گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص خبرهایی مبنی بر نظارت نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر امور گمرکی گفت: بحث نظارت این نبوده که نیروی انتظامی یا ستاد مبارزه با قاچاق مواد بر امور گمرک نظارت داشته است.

یک منبع آگاه در گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص خبرهایی مبنی بر نظارت نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر امور گمرکی به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: بحث نظارت این نبوده که نیروی انتظامی یا ستاد مبارزه با قاچاق مواد بر امور گمرک نظارت دارند. بحث نظارت به این صورت بوده که مثلا اگر تولیدکننده‌ای معتبر است، مواد اولیه‌اش را وارد کرده است یا خیر. مثلا روغن نباتی وارد کرده و چند بار این کار را انجام داده است. اگر تولیدکننده برای آنچه وارد کرده، مجوز بهداشت می‌خواهد، برای دریافت این مجوز متوقف و معطل نشود بلکه این کار یکسره شود و مواد اولیه به محل کارخانه برود تا معطلی در این زمینه وجود نداشته باشد و کارها سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن این روند اظهار کرد: اینکه بخواهند مجوز را در گمرک بگیرند و از مواد وارداتی از طریق بهداشت و استاندارد نمونه‌برداری شود، پروسه‌ای زمانبر خواهد بود.

این منبع آگاه در گمرک بر لزوم تسریع این روند تاکید کرد و گفت: این سازوکار همیشه وجود داشته اما اگر روند آن تسریع شود بهتر خواهد بود. ما باید به تولیدکننده‌ها اعتماد کنیم و این روند را تسریع کنیم. این نظارت‌ها باعث می‌شود زمان ترخیص کالا بالا برود و هم هزینه و قیمت تمام شده کالای تولیدی افزایش پیدا کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت آئین‌نامه الکترونیکی گمرک توضیح داد: مقدمات این آئین‌نامه آماده شده و روی آن کار می‌کنند و جمع‌بندی‌هایی را انجام می‌دهند که در صورت تکمیل مراحل تصویب را در پیش خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز