فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

رقبا تصور می‌کنند اگر دولت زمین بخورد آنها پیروز خواهند بود/ ضربه زدن به دولت روحانی در این مقطع شکست جمهوری اسلامی در برابر ترامپ و ترامپیسم است

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۱:۲۵:۳۷
کد خبر: ۸۵۶۲۰۱
رقبا تصور می‌کنند اگر دولت زمین بخورد آنها پیروز خواهند بود/ ضربه زدن به دولت روحانی در این مقطع شکست جمهوری اسلامی در برابر ترامپ و ترامپیسم است
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هر کسی بخواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد و بخواهد دولت را نقد کند یا اینکه حمایت نکند، این نکته را مد نظر قرار بدهد که در شرایط امروز اگر گروه ها و یا احزاب در جهت شکست دولت آقای روحانی قدم بردارند، پیروزی به نام آنها ثبت نخواهد شد؛ بلکه پیروزی به نام ترامپ ثبت می شود.

«سعید شریعتی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال خبرنگار سیاسی برنا، که اگر در شرایط کنونی شخص دیگری به غیر از حسن روحانی رئیس جمهور بود، چه اتفاقی در کشور رخ می‌داد، گفت: کشور از هر طرف تحت فشار است و در سیاست خارجی، ما با مشکلات و تحریم‌های کمرشکن و بسیار سنگین ایالات متحده آمریکا مواجه هستیم. در عین حال همپیمانان ما در اروپا، چین و روسیه و کشورهای بزرگ دیگر عملا توانایی مقابل با فشارهای آمریکا را ندارند و نتواستند به تعهدات‌شان نسبت به جمهوری اسلامی ایران در برجام عمل کنند. همه این عوامل به مشکلات داخلی کشورمان اضافه شده و در دو زمینه اقتصادی و سیاست داخلی ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: طبیعی است که دولت به عنوان هماهنگ کننده ساختار اجرایی کشورتحت فشار قرار گیرد و این فشارها روی دستگاه های اجرایی تاثیر می‌گذارد. دولت آقای روحانی همه توان خود را به کار گرفته است برای اینکه در این مقطع، ملت ایران مشکلات و سختی ها را  پشت سر بگذارند.

فعال سیاسی اضافه کرد: متاسفانه رقبای سیاسی داخلی دولت از این فرصت استفاده کرده و فشارها را روی دولت روز افزون می‌کنند. گویا اینکه اگر دولت در این مقطع زمین بخورد، پیروزی نصیب رقبا خواهد شد، در صورتی که هر تحلیلگر منصف و عاقلی اگر بخواهد تحلیلی منصفانه ارایه بدهد، آگاه است که ضربه زدن به دولت آقای روحانی در این مقطع شکست جمهوری اسلامی در برابر ترامپ و ترامپیسم است. کسانی که واقعا به عزت، مصلحت، امنیت ملی کشور اهمیت می دهند حتی برای کسانی که نه طرفدار و نه حامی دولت هستند و نه در سال 96 به آقای روحانی رای دادند، برایشان این امر قابل تحمل نیست.

وی ادمه داد:  احزاب و گروه های مخالف در این مقطع به هیچ عنوان نباید از شکست دولت آقای روحانی ابراز خرسندی کنند و نباید طرح و برنامه‌ای برای شکست خوردن برنامه های دولت در سر بگذراند، لذا از این جهت اگر با یک نگاه ملی مبتنی بر منافع ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و در کل یک نگاه جامع به وضعیت حال کشور داشته باشند، ناگزیرند از دولت حمایت کنند.

این فعال سیاسی گفت: زمانی که نیروهای نظامی ما برابر نیروهای خارجی مورد هجمه قرار می‌گیرند، اختلاف داخلی با فرماندهان یا نیروهای ارشد را کنار می گذاریم و برابر هجمه خارجی از نیروی نظامی خودمان متحدانه حمایت و دفاع می‌کنیم. هیچ‌کسی این جرات را به خودش نمی‌دهد که در برنامه‌های عملی نیروهای نظامی، اخلالی ایجاد کند. متناسب با بعضی از رفتارهای سیاسی این جریان نقدهایی داریم که متقابلا برابر دولت هم مصداق دارد. حمایت از دولت آقای روحانی در این مقطع حمایت از تمامیت ارضی و منافع ملی کشور است.

وی اضافه کرد: اگر با تهدید و فشار بیرونی مواجه نبودیم، نقد، انتقاد، مخالفت یا حتی مبارزه سیاسی در برابر دولت حق همه گروه‌ها و جریان های سیاسی بود؛ بلاخره دولت متعلق به یک جریان سیاسی است. طبیعی است که جریان های رقیبی وجود دارند که می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و بخواهند کارنامه دولت را نقد و از این فرصت برای جلب نظر مردم به سمت خودشان استفاده کنند.

«سعید شریعتی» گفت: هر کسی بخواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد و بخواهد دولت را نقد کند یا اینکه حمایت نکند، این نکته را مد نظر قرار بدهد که در شرایط امروز اگر گروه ها و یا احزاب در جهت شکست دولت آقای روحانی قدم بردارند، پیروزی به نام آنها ثبت نخواهد شد؛ بلکه پیروزی به نام ترامپ ثبت می شود.

 وی بیان کرد: نکته دیگر به خود دولت آقای روحانی برمی گردد. در دوره دوم آقای روحانی بخش هایی از دولت و وزرا یا دستگاه های اجرایی به یک موقعیتی رسیدند که عملا سردرگمی در جلب حمایت از حامیان خودشان دارند. متاسفانه یکی از ضعف های دولت آقای روحانی که حامی دولت ایشان هستم، این است که نتوانست حمایت حامیان خودشان را به طور سازمان یافته پشت سر خود حفظ کند.

وی ادامه داد: وقتی گفتیم حمایت از روحانی تا 1400 یعنی باید این حمایت مستمر باشد. ستادهای حمایتی از آقای روحانی باید به طور سازمان یافته و متشکل می ماندند. متاسفانه دوستانی که حمایت از سازمان های آقای روحانی را بر عهده داشتند، خیالشان راحت شد و همه به دنبال پست و مقام رفتند در صورتی که این دولت از همان ابتدا مشخص بود که با چه بحران هایی مواجهه است. اگر مردمی که به این دولت رای دادند به طور سازمان یافته و ستادی در طول 4 سال پشت سر دولت نباشند و حمایتشان سازمان یافته تدوام پیدا نکند، دولت با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. به هر حال دولت باید راه های حمایت را باز کند و اگر پشت کند، تنها خواهد ماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز