فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

فشارهای تحریمی دوره روحانی در دوران جنگ هم تجربه نشد است/ دولت با سخت‌ترین فشارها رو به رو است

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۵:۰۹:۱۶
کد خبر: ۸۵۶۴۵۸
فشارهای تحریمی دوره روحانی در دوران جنگ هم تجربه نشد است/ دولت با سخت‌ترین فشارها رو به رو است
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مقایسته با دولت‌های پیشین فشاری که امروز بر دولت آقای روحانی مخصوصا بر اقتصاد ایران وارد شده و مشکلاتی که در ارتباط با نظام جهانی به خصوص آمریکا بر ما تحمیل می‌شود، اگر نگوییم بی نظیر است، در واقع باید بگوییم در یک بخش‌هایی، حتما کم نظیر است.

«غلامرضا ظریفیان»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که آیا دولت در شرایط کنونی و فشارهای همه جانبه در خارج و داخل متناسب عمل می‌کند، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اینکه اگر دولت دیگری بود که می‌توانست شرایط تحریم و سخت فعلی را تحمل کند، بستگی به این داشت که آن دولت اصولگرا یا اصلاح‌طلب با چه ترکیبی و با چه وضعیتی سیاست را در می‌گرفت. دولت‌ها در جمهوری اسلامی، شدت و ضعف داشتند و نمی‌توان خیلی راحت قضاوت کرد.

وی افزود: در مقایسته با دولت‌های پیشین فشاری که امروز بر دولت آقای روحانی مخصوصا بر اقتصاد ایران وارد شده و مشکلاتی که در ارتباط با نظام جهانی به‌خصوص آمریکا بر ما تحمیل می‌شود، اگر نگوییم بی‌نظیر است، در واقع باید بگوییم در یک بخش‌هایی، حتما کم نظیر است.

وی اضافه کرد: دولت فشار بسیار سنگینی را تحمل می‌کند که این فشارها علاوه بر خود دولت بر جامعه هم تاثیرگذار است؛ به‌خصوص اینکه این فشار سنگین را با این ابعاد، حتی در دوره جنگ هم تجربه نکردیم، اما اینکه آیا دولت در شرایط کنونی متناسب با این فشار عمل می‌کند، اگر  بخواهیم منصفانه به این قضیه نگاه کنیم باید شرایط دولت در زمان حال در داخل و خارج را در نظر گرفت.

وی بیان کرد: دولت می‌تواند بهتر از این هم عمل کند، البته این مطلب جای گفت‌وگو دارد. در انتخابی که دولت در خصوص برخی وزرا انجام داد باید بپذیریم که دولت متاسفانه دستش در انتخاب بعضی وزرا باز نیست و نمی‌تواند انتخاب احسن داشته باشد.

 ظریفیان گفت: در شرایط فشار فعلی، دولت مدتی سخنگو نداشت تا بتواند از عملکردهای خود خوب دفاع کند که خوشبختانه دولت خلاء خودش را با انتخاب سخنگو پر کرد. در شرایط تحریم افراد سودجو از برخورد ظالمانه که مهم‌ترین هدف‌شان ناامید کردن مردم است، استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود دولت در بخش اطلاع رسانی به مردم قوی‌تر عمل کند و مایه دلگرمی، برای اقشار جامعه باشد. قطعا این دولت با سخت‌ترین فشارها رو به رو بوده و این مطلب را نباید از نظر دور داشت که دولت در بخشی از مسائل به خوبی توانسته ورود کند. همچنین بخش‌هایی هم به نظر می‌رسد که دولت وارد نشده باید با استفاده جدی و حداکثری از توان علمی و تخصصی کشور، برای اقناع جامعه استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز