رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۶۰ کیلومتر مسیر تهران به چالوس و مازندران کوتاه‌تر می‌شود/ ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال جاری به بهره برداری می‌رسد

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۰:۵۴:۳۹
کد خبر: ۸۵۶۶۷۲
۶۰ کیلومتر مسیر تهران به چالوس و مازندران کوتاه‌تر می‌شود/ ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال جاری به بهره برداری می‌رسد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: انشاالله 300 کیلومتر آزادراه دیگر در سراسر کشور را در همین سال، مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در خصوص آخرین وضع ساخت آزاد‌راه تهران - شمال گفت: این آزادراه در فاصله بیش از 17 سال فقط حدود 16، 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و عمده پیشرفت این راه، معطوف به چند سال اخیر است. انشالله مصمم هستیم که برای سال جاری با الویت‌بندی که انجام شده، قطعه اول این آزادراه را که واقعا در جایگاه خود یک کار بی همتا است و به عنوان یک ابرپروژه معرفی می‌شود، افتتاح کنیم. انشالله ظرف ماه‌های آینده قطعه اول را بهره‌برداری خواهیم کرد و این کار باعث می‌شود 60 کیلومتر مسیر تهران به چالوس و مازندران کوتاه‌تر شود.

وی افزود: ماکزیمم راهی که همکاران من پیش بینی کردند در شرایط عادی کمتر از 2 ساعت بین تهران تا چالوس خواهد بود؛ یعنی 1 ساعت و 40 دقیقه. پیش بینی ما این است که 600 میلیارد تومان اعتبار برای این قطعه باقی مانده لازم است. از آنجاییکه با بنیاد مستضعفان مشارکت داریم، 300 میلیارد تومان آن را دولت تقبل کرده و 300 میلیارد تومان آن را  بنیاد خواهد داد که انشالله ظرف چند ماه آینده شما را برای افتتاحیه دعوت خواهیم کرد. ما برای اجرایی شدن طرح های اولویت بندی داریم و به تأکید جناب آقای رئیس جمهور، قرار است ما در همین شرایط تحریم، روند توسعه ای داشته باشیم. بنابراین منابع مان را بر اساس الویت‌ها تقسیم کردیم؛ به طوری که هرچه طرح بتوانیم در سال جاری به اتمام برسانیم برایش اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: دیروز تخصیص ۲۷ هزارمیلیارد تومان اعتبار طرحهای عمرانی به خزانه ابلاغ شد. این که ما بتوانیم در کمتر از 3 ماه اول 27 هزار میلیارد تومان برای طراح‌های عمرانی اختصاص دهیم، یک اقدام بی نظیری است. علت این است که می‌خواهیم از همه فصل کاری برای پیشرفت طرح‌هایمان استفاده کنیم. اولیت دوم طرح‌هایی است که انشالله برای سال آینده بهره‌برداری خواهد شد. انشاالله 300 کیلومتر آزادراه دیگر در سراسر کشور را در همین سال، مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز