فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

جریان اصلاحات از یک الیگارشی رنج می برد/ باید عملکرد اصلاحات را نقد کنیم/ دیدگاه‌های برخی گروه‌های سیاسی به منازعات شخصی تنزل پیدا کرده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ۰۵:۳۲:۱۵
کد خبر: ۸۵۶۸۲۶
جریان اصلاحات از یک الیگارشی رنج می برد/ باید عملکرد اصلاحات را نقد کنیم/ دیدگاه‌های برخی گروه‌های سیاسی به منازعات شخصی تنزل پیدا کرده است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متاسفانه جریان اصلاحات از یک الیگارشی رنج می‌برد و اختلاف دیدگاه‌های برخی گروه‌های سیاسی نیز به منازعات شخصی، تنزل پیدا کرده است .

«علی تاجرنیا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که چرا  اصلاح‌طلبان به جای تحقق شعار اصلاحات در جریان اصلاح‌طلبی، اخیرا به تخریب درون گروهی علیه یکدیگر می‌پردازند؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: متاسفانه مشکل جریان اصلاحات این است که از یک الیگارشی رنج می‌برد که این الیگارشی (اقلیتی محدود) فاقد توان لازم برای هدایت و راهبری جریان اصلاحات است. با توجه به اینکه آن برنامه‌ها و دیدگاه‌هایی که مطرح شده، آن چنان که باید از کارآمدی لازم برخوردار نبوده، طبیعتا کار به برخی منازعات فردی کشیده شده که به هیچ عنوان، نه به صلاح اصلاحات و نه به صلاح کشور است.

تاجرنیا افزود: متاسفانه اختلاف دیدگاه‌های برخی احزاب و گروه های سیاسی در یک‌سری حوزه‌های فکری به برخی منازعات شخصی تنزل پیدا کرده است. چه کسانی که در این باب مسائل را آغاز می‌کنند و چه کسانی که در مقام پاسخگویی، این مباحث را ادامه می‌دهند. به نظر من توجه نمی‌کنند که تبعات چنین سخنانی از تریبون‌های عمومی جز ایجاد یاس در ذهن مردم، دستاورد دیگری ندارد. به‌ویژه اینکه در مجموعه اصلاحات نیز، کارهای انجام شده بسیار و کارهای انجام نشده بسیاری داریم که نیاز به نقد و نظر در یک سطح مناسب‌تری دارد. کشیده شدن یک سری موضوعات شخصی و بیان یک‌سری مسائل از جلسات، نشاندهنده این است که هر جا تلاش کردیم تصمیم‌گیری را به جای یک تصمیم‌گیری سازمان یافته مبتنی بر تفکر حزبی و جمعی به یک لابی چند نفره تنزل دهیم، دچار ضرر و زیان شدیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بهتر است پیش از اینکه به این مباحث وارد شویم به نوعی بتوانیم عملکرد اصلاحات را نقد و تلاش کنیم روش‌هایی را به کار ببریم تا حداقل آسیب را به جریان اصلاحات در پی داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: به هر حال طرح برخی مباحث، یقینا در فضای عمومی جامعه، نتیجه منفی را در پی خواهد داشت چه جناح مقابل که همواره منتظر فرصتی است تا از آن به نفع خود استفاده کند و چه افکار عمومی که احساس می‌کنند، سرنوشت آنها به دست کسانی است که از فهم ابتدایی‌ترین مسائل روابط بین افراد و احزاب عاجز هستند. اعتقاد بنده بر این است که طرح این مسائل به هیچ عنوان مناسب نیست. اتفاقا احزاب اصلاح‌طلب باید با مردم گفتگو کنند. ایرادی ندارد که ناکارآمدی های جریان اصلاح‌طلب را برای مردم بیان کنیم و اگر بحث خاصی داریم با مردم در میان بگذاریم. سطح بحث‌ها را باید به گونه‌ای تعریف کنیم که نتیجه آن اقدام مثبتی برای مردم باشد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز