مازنی در گفتگو با برنا:

به خاطر آقای مطهری کاندیدا نشدم/ در جریان ریاست مطهری نه اجماع صورت گرفت و نه کمکی از سوی آقای لاریجانی/ داستان مطهری مانند حدادعادل در مجلس هشتم شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۵:۴۲:۵۱
کد خبر: ۸۵۶۹۹۶
به خاطر آقای مطهری کاندیدا نشدم/ در جریان ریاست مطهری نه اجماع صورت گرفت و نه کمکی از سوی آقای لاریجانی/ داستان مطهری مانند حدادعادل در مجلس هشتم شد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات در کمیسیون فرهنگی گفت: به خاطر آقای مطهری کاندیدا نشدم.

«احمد مازنی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «علت کاندیدا نشدن وی در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی» گفت: از سال اول تا سال چهارم که عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مجلس هستم، همیشه معتقد بودم که اعضا باید در مجموعه کمیسیون فرهنگی به صورت اجماعی با هم کار کنند و رفتارشان فرهنگی باشد و دعوای جناحی و سیاسی در  آن بروز پیدا نکند.

          در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری کمیسیون  فرهنگی را اداره می کردم/                            در سال دوم به احترام آقای شیخ از کاندیدا شدن انصراف دادم

او ادامه داد: در یک‌سالی که رئیس کمیسیون فرهنگی بودم، حاشیه‌ای نداشتیم. سعی ما این بود که در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مجموعه را اداره کنیم. براساس همین منطق سال اول من کاندیدا شدم و 8 رأی آوردم و 9 رأی آقای پژمان‌فر، سال دوم به این جمع‌بندی رسیده بودیم که دوباره من کاندیدا شدم اما وقتی اقای دکتر شیخ ابراز تمایل کردند و برداشت‌شان این بود که رأی می‌آورند، به احترام ایشان کاندیدا نشدم. در سال سوم دوستان از من خواستند و کاندیدا شدم که یک نفر از دوستان اصولگرا به من رأی دادند و من رئیس کمیسیون فرهنگی شدم.

به خاطر آقای مطهری کاندیدا نشدم/ داستان مطهری مانند حداد عادل در مجلس هشتم شد

مازنی گفت: در سال چهارم براساس این منطق که آقای مطهری رئیس شود، من کاندیدا نشدم. داستان به نوعی شبیه داستان آقای حدادعادل در مجلس هشتم شد. وقتی آقای حدادعادل در مجلس رئیس نشدند، اعضای کمیسیون فرهنگی با اجماع آقای حدادعادل را رئیس کمیسیون فرهنگی کردند.

او بیان کرد: با این منطق دوستان گفتند که اگر آقای مطهری بیاید یک اجماعی بگذاریم و آقای لاریجانی هم شاید کمک کند تا این اتفاق بیفتد. من عرض کردم که اگر منطق این است پس کاندیدا، آقای مطهری باشد و دوستان با همین منطق آقای مطهری را کاندیدا کردند، ما یک کاندیدا داشتیم و متاسفانه نَه اجماع صورت گرفت و نه کمکی از آقای لاریجانی صورت گرفت که در رأی آوردن آقای  مطهری موثر باشد.

                    ریاست را از آقای جعفر پور تحویل گرفتم و به خودش هم تحویل دادم

مازنی در پایان گفت: آقای دکتر جعفرپور هم از دوستان عزیز ما هستند و من سال دوم که ایشان رئیس بودند با انتخاباتی که برگزار کردند از ایشان ریاست را تحویل گرفتم و سال چهارم ریاست را به ایشان تحویل دادم. ان‌شاءالله با همدلی بتوانیم در حوزه فرهنگ تأثیرگذار باشیم.

نظر شما
پرونده ویژه