رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود/ شرایط بهتری تا پایان سال در بازار مسکن خواهیم داشت/ امروز مردم نسبت به ۶ ماه گذشته شرایط بهتری دارند

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۱:۲۳:۳۲
کد خبر: ۸۵۷۲۶۹
آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود/ شرایط بهتری تا پایان سال در بازار مسکن خواهیم داشت/ امروز مردم نسبت به ۶ ماه گذشته شرایط بهتری دارند
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شرایط عمومی کشور علیرغم آنکه بدخواهان تبلیغ می‌کنند، بسیار خوب است، اظهار کرد: ملت ایران بدانند که فشار آمریکا علیه کشورمان به اوج رسیده و عملا ظرفیت آن رو به پایان است و از این به بعد این تحریم‌ها و فشار، ظرفیت خود را از دست داده و تخلیه خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی»، رئیس جمهور، روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه آمریکا بی‌سابقه‌ترین تحریم و فشار تاریخی را طی یکسال گذشته بر ملت ایران وارد کرده، گفت: اینگونه فشارهای آمریکا در تاریخ بی‌سابقه است و حتی با فشارهایی که از طریق سازمان ملل و تحت فصل هفتم منشور این سازمان علیه کشورها اعمال شده، قابل مقایسه نیست.

دکتر روحانی تاکید کرد: برغم همه این فشارها و آنچه بدخواهان تبلیغ می‌کنند، از شرایط بسیار خوبی برخورداریم و  البته این بدان معنا نیست که سختی وجود ندارد و همه مشکلات برطرف شده است.

رئیس جمهور گفت: بی‌تردید کاری که آمریکا علیه ملت ایران انجام داده از نمونه‌های بارز تروریسم اقتصادی است و این در تاریخ به عنوان جلادانی که علیه ملت ایران تلاش می‌کنند، ثبت می‌شود، اما در عین حال و برغم همه فشارها، ملت ایران به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

دکتر روحانی اظهارداشت: اینکه وزیر خارجه یک کشور اروپایی در جریان سفر به تهران به صراحت اعلام می‌کند که آمریکا در مسیری که انتخاب کرده خطا و اشتباه می‌کند و هرکس تاریخ ایران را بشناسد می‌داند که فشار حداکثری هیچ تأثیری بر مردم این کشور نمی‌گذارد، بدین معناست که دیگران به عظمت و قدرت ملت ایران اعتراف می‌کنند و می‌دانند که راهی که متحدشان انتخاب کرده غلط است و این بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور افزود: همین وزیر امور خارجه اعلام کرد که تدبیر دولت ایران در یکسال اخیر در انتخاب راه عقلی، منطقی و حقوقی مایه شگفتی همه بوده است در یکسال گذشته مسئولین و ملت ایران دستپاچه نشدند و صبر و تدبیر خود را در برابر فشار دشمنان نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز کشور نسبت به گذشته بهتر شده است، اظهار داشت: امروز مردم ایران نسبت به 6 ماه و یکسال گذشته آرامش بیشتری دارند و نسبت به آینده کشور خود امیدوارتر هستند و امروز مسئولین کشور نیز دیدگاه و نظر متحد و واحدی دارند و راه کلام و نظرات مسئولین رده بالا و همه مردم و فرهیختگان جامعه یکسان و واحد شده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: امروز همه به خوبی می‌دانند که مقصر اصلی همه مشکلات آمریکا است و هیچ‌کس در آن تردیدی ندارد.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به راه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران ایراد بگیرد. آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود و بازار بورس و ارز نسبت به ماه‌های اخیر به مراتب شرایط بهتری پیدا کرده است و به فضل الهی در بازار مسکن نیز تا پایان سال شرایط بهتری خواهیم داشت، چنانچه همه وزارتخانه‌های مربوطه وارد صحنه شوند می‌توان شرایط مسکن را بهبود بخشید.

دکتر روحانی با اشاره به توجه دولت به مسایل عمرانی، گفت: اگر چه دولت از شرایط سختی برخوردار است اما در زمینه مسایل مالی براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه 27 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور از ابتدای امسال تخصیص یافته است که آثار آن در ماه‌های آینده آشکار خواهد شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین در هفته جاری مبانی جدید بودجه سال 98 را که قبلاً در ستاد اقتصادی دولت و هیأت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی شده بود، تصویب کردیم و براساس این مصوبه حقوق، عیدی و مستمری تمامی کارکنان و کارگران به طور کامل و صد در صدی پرداخت خواهد شد و اینگونه اقدامات به معنای آن است که دولت قدرتمند و توانمند است.

دکتر روحانی تأکید کرد: با وحدت و همدلی می‌توانیم از مشکلات عبور کرده و بدخواهان خود را مجبور کنیم که پای میز منطق، مذاکره و عدل بنشینند و اشتباه خود را بپذیرند که البته اخیراً مقداری از حرف‌های بی‌حسابی که می‌زدند را معتدل کرده‌اند و بی‌تردید باز هم از مسیر اشتباه خود باز می‌گردند و می‌فهمند که راهشان درست نیست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال شرایط مناسبی برای ایجاد تحول اقتصادی در کشور مهیا می‌ّباشد، گفت: امسال می‌توانیم از نعمت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی که در کشورمان وجود دارد، برای ایجاد تحول در بخش‌های مختلف بویژه اقتصادی استفاده کنیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه همه آمار نشان می‌دهد که مسیر و حرکت درستی را می‌پیماییم، اظهار داشت: مردم مطمئن باشند آنچه برای دولت مهم است، منافع و رفاه ملت ایران است و با همه توان و در ملاقات‌هایی که امروز و پایان هفته در سفر خارجی خواهم داشت ،تمام تلاش خود را بکارخواهیم گرفت که به خوبی از حق مردم ایران دفاع کرده و در برابر بدخواهان ایستادگی کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب دو استاندار جدید برای استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امروز هیأت دولت دو چهره فعال در زمینه مسایل اجرایی و علمی انتخاب کرده است. آقای حق‌شناس که به عنوان نیروی فعال در مسایل علمی، سابقه نمایندگی شورای اسلامی را دارد و همواره به عنوان یک عنصر مخلص و فعال برای نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده، به عنوان استاندار گلستان انتخاب گردید.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت استان گلستان، اظهار داشت: استان گلستان از مراکز مهم کشاورزی کشور است و در بسیاری از محصولات کشاورزی در ردیف‌های نخست قرار دارد و در این استان مردم شیعه و سنی و ترکمن کاملاً مخلصانه مشغول فعالیت هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم استان گلستان در سیل اخیر به خوبی جوهره خود را نشان دادند، گفت: مردم استان برغم گرفتاری در سیل با روحیه و بانشاط بودند و بسیار کریمانه و مهربانانه حق‌شان را مطالبه می‌کردند. مردم استان گلستان در حادثه سیل، با همکاری نیروهای اجرایی و نظامی، مشکلات بوجود آمده در آق‌قلا و گمیشان را به خوبی مدیریت و مرتفع کردند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم که زندگی مردم آسیب دیده به شرایط عادی بازگشته و اماکن آسیب‌دیده بازسازی شود، گفت: دولت با همه همت در مسیر رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده تلاش خواهد کرد و در زمینه بازسازی هم بایستی مردم ایران و نیروهای مسلح و نهادهای دولتی و عمومی همچون گذشته در کنار هم و دست در دست یکدیگر زیباتر از گذشته شهر را بازسازی کنند و کاری کنند که ساختارهای شهر در برابر سیل‌های احتمالی مقاوم باشد.

رئیس جمهور ضرورت توجه به لایروبی و زهکشی رودخانه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ دولت نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون بیش از 40 هزار هکتار زهکشی انجام شده که این موضوع در کاهش آسیب‌های سیلاب اخیر مؤثر بوده است.

دکتر روحانی با قدردانی از تلاش مردم، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی در امدادرسانی و رفع آسیب‌های ناشی از سیلاب، گفت: در این حادثه مردم بدون توجه به جایگاه اجتماعی خودشان کارهای ماندگاری انجام داده‌اند و بی‌تردید روحیه ایثار و فداکاری مردم و اشتیاق آنان برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور از افتخارات بزرگی است که برای تاریخ کشور باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز خدمت به مردم بزرگ گلستان بیش از گذشته مورد تأکید است، گفت: استان گلستان استعدادها و ظرفیت‌های مختلفی در زمینه کشاورزی، گردشگری و حمل و نقل دارد و از مسئولان استان می‌خواهم که این ظرفیت‌ها را بیش از گذشته فعال سازند.

دکتر روحانی در ادامه از انتخاب آقای کلانتری به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد، گفت که وی به عنوان نیروی خستگی‌ناپذیر شهرت دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نیازمند عنصر فعال اجرایی است تا استعدادها و ظرفیت‌های استان را برای استان و کشور فعال سازد. این استان دارای مردمانی وفادار و انقلابی است و در دفاع مقدس حضور فعالی داشتند و امروز برای آبادانی کشور در صحنه هستند.

رئیس جمهور اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ گردشگری، دامداری، باغداری و میوه از مراکز مهم کشور است و می‌تواند نقش خوبی برای تأمین نیازمندی‌های کشور داشته باشد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مردم استان برای تکمیل فرودگاه، مسایل جاده‌ای و نیازمندی‌های عمومی‌شان مطالباتی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد و آقای کلانتری نیروی فعال و آشنا به استان است و با روحیه بسیار بالا قطعاً می‌تواند در استان کهگیلویه و بویراحمد تحول ایجاد کند.

رئیس جمهور گفت: از همه علما و ائمه جمعه گرگان و یاسوج می‌خواهم که با استانداران جدید همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد شرایط بسیار بهتری در زندگی مردم این استان‌ها باشیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین دومین استان نفت‌خیز کشور است که از این ظرفیت هم بایستی به مردم استان کمک شود و مردم استان از منافع این نعمت بهره‌مند شوند و وزارت نفت بایستی در این زمینه فعالیت کند.

نظر شما