نماینده مردم پلدختر در مجلس:

راه ارتباطی خرم آباد به پلدختر پس از سیل همچنان خاکی است/ اقتصاد منطقه به کشاورزی وابسته است و هنوز مردم با مشکل مواجه هستند

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۱:۲۷:۳۰
کد خبر: ۸۵۷۹۳۸
راه ارتباطی خرم آباد به پلدختر پس از سیل همچنان خاکی است/ اقتصاد منطقه به کشاورزی وابسته است و هنوز مردم با مشکل مواجه هستند
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در مورد خسارات کشاورزی ناشی از سیل گفت: کشاورزان خسارات زیادی را متحمل شده اند هم زمین آنها را آب برده و هم موتور آب شان از بین رفته است.

«حمیدرضا کاظمی»، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به خسارات جا مانده از سیل گفت: راه ارتباطی خرم‌آباد به پلدختر که راه اصلی ارتباطی شمال به جنوب کشور است بر اثر سیلاب نوروز 98 به طور کل از بین رفته و با تلاش استان‌های معین و ارگان‌های جهادی راه بازسازی شده اما خاکی است. من از وزیر درخواست کردم نسبت به روکش اسفالت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به زمان بر بودن مدت ساخت و بازسازی راه‌های ارتباطی افزود: فعلا راه‌های ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق استان به صورت خاکی راه‌اندازی شده است اما اگر روکش آسفالتی داشته باشد، مردم بهتر می‌توانند به امور روزمره خود برسند. این موضوع یکی از مطالبات جدی مردم است و با گذشت هفتاد روز از حادث شدن این خسارات، هنوز در این منطقه زندگی به حالت عادی باز نگشته است و تردد در جاده‌ها به سختی انجام می‌پذیرد.

کاظمی در مورد پل‌های تخریب شده و میزان ساخت‌وساز و بازسازی آنها می‌گوید: جاده پلدختر به اسلام آبادغرب که راه اصلی ارتباطی به غرب و جنوب کشور است، تخریب شده و این ترددها از طریق "پل بابازید" انجام می‌گیرد، آن بخشی که سیل برده هنوز ساماندهی نشده و قرار است اصلاح شود. "پل چم مهر" که راه ارتباطی 3 هزار نفر مردم منطقه است هم مقرر شده تا بازسازی شود. با ساخت و اصلاح این پل مردم این منطقه به زندگی عادی برمی‌گردند و ترددهای روزمره آنها سروسامان می‌گیرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: "پل پران پرویز" به صورت اضطراری قابل تردد است ولی اصلاحش زمان می برد و امیدوارم بتوانند اصلاحش کنند. پل "کیان آباد» که 45 مترآن قطع شده و امکان تردد چند روستا را از بین برده، تاکنون برای ساختن و اصلاح آن اقدامی انجام نشده است.

کاظمی در خصوص اقداماتی که برای رفع این مشکلات انجام شده، گفت: برای رفع این مشکلات که منطقه درگیر آن است با استاندار و مدیرکل راهداری و وزیر مذاکراتی داشته اما هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است. اقتصاد منطقه به کشاورزی وابسته است و با از بین رفتن راه‌ها امکان به خطر افتادن محصولات کشاورزان افزایش می‌یابد.

وی در مورد بازسازی زیرساخت ها گفت: زیرساخت های آب و برق و گاز و فیبر نوری به صورت اضطراری وصل شده ولی به صورت اساسی اقدامی نشده است. برای تامین برق استان موافقت نامه ای با استانداری داشتیم اما برای گاز، تلفن و آب هنوز اقدام اساسی انجام نشده است. تلاش ما این است که پیش از بارندگی ها این موارد اصلاح شود تا مردم به سختی نیافتند. بازسازی ها و ساخت شبکه های زیر ساخت از نیازهای اصلی مردم است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در مورد خسارات کشاورزی افزود: کشاورزان خسارات زیادی را متحمل شده‌اند هم زمین آنها را آب برده و هم موتور آب شان از بین رفته است. انتظار می رود ستاد بحران کشور، جهاد کشاورزی و قرارگاه سازندگی نسبت به پرداخت و جبران خسارت ها اقدام عاجل داشته باشد. مردم منطقه تنها شغلشان کشاورزی است و دچار مشکل خواهند شد.

 وی با انتقاد به تعلل برخی از ارگان‌ها در خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده گفت: ستاد اجرایی فرمان امام، فرش، گاز، یخچال، تلویزیون و ظروف اقلام مورد نیاز مردم را تهیه و به استان ارسال کرده ولی هنوز قسمت اعظمی از آن توزیع نشده و مردم چه مالک باشند و چه مستاجر به این اقلام نیاز دارند که انتظار می رود، هرچه سریع تر توزیع شود.

کاظمی با اشاره به تلاش برای حل مشکلات اصناف سیل‌زده ادامه داد: با ساماندهی و جبران خسارات بازار جانی دوباره می‌گیرد. افرادی که خسارت دیده‌اند دو بخش هستند؛ مالکین که ملک آنها خسارت‌دیده توانستند کمک هزینه و ودیعه دریافت کنند اما افرادی که مستاجر بودند و سرمایه آنها از بین رفته نتوانستند جبران مافات کنند. به همین دلیل اوضاع اقتصادی و بازار رونق ندارد و تلاش ما برای جبران خسارات مستاجرین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز