رییس کمیسسون امنیت ملی مجلس:

سفر آبه پایان دیپلماسی نبود بلکه ورود به دیپلماسی واقع گرایانه بود/ نسبت دادن مذاکرات به حرم امام رضا و تشبیه آن به بقیع به شدت خطرناک است/ نسبت به احتمال رخنه تفکر حجتیه به سیاست خارجی هشدار می‌دهم

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۸:۴۵:۵۰
کد خبر: ۸۵۷۹۹۵
سفر آبه پایان دیپلماسی نبود بلکه ورود به دیپلماسی واقع گرایانه بود/ نسبت دادن مذاکرات به حرم امام رضا و تشبیه آن به بقیع به شدت خطرناک است/ نسبت به احتمال رخنه تفکر حجتیه به سیاست خارجی هشدار می‌دهم
رییس کمیسسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم نتیجه ای که سفر آقای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای جمهوری اسلامی ایران داشت این بود، که ایران دیپلماسی حرف را کنار گذاشت و به دیپلماسی عمل روی آورد.

«حشمت الله فلاحت پیشه»، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: اعتقاد بنده این است که آمد و رفت نخست وزیر ژاپن به ایران به  معنای شکست دیپلماسی نبود، بلکه به معنای واقع گرایانه شدن دیپلماسی ایران بود.

وی افزود: در ایران دو دسته از  افراد خیلی عجله کردند تا شکست دیپلماسی را اعلام کنند. اولین دسته کسانی هستند که در داخل نگاه افراط گرایانه دارند. این گروه خیلی عجله دارند که کشور را وارد فضای بحرانی کنند که عملکرد آنها همیشه مشکوک بوده است و متاسفانه بعضا به اسم ارزش ها و آرمان ها این کارها را انجام دادند. دسته دوم وزیر امور خارجه آمریکا، و «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، هستند. خصوصا آقای پمپئو که اخیرا اعلام کرده است که ایران به دیپلماسی پاسخ منفی داده است. بنده معتقدم هر دو دسته، خودآگاه یا ناخودآگاه در یک مسیر گام بر می دارند و هدفی جز خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران از زبان روز دیپلماسی دنیا ندارند.

رییس کمیسسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده معتقدم نتیجه ای که سفر آقای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای  جمهوری اسلامی ایران داشت این بود، که ایران دیپلماسی حرف را کنار گذاشت و به دیپلماسی عمل روی آورد.

وی بیان کرد: دغدغه های مقام معظم رهبری هم در همین غالب بود که حرف و عمل آمریکایی ها متفاوت است. آمریکایی ها کماکان دشمنی خود را ادامه می دهند و نتیجه این است که آنها برای سیاست های ضد ایرانی، باید بازگشت عملی داشته باشند.

حشمت الله فلاحت پیشه اضافه کرد: بنده شنیده بودم که یکی از آقایان گفته بود که اگر ما مذاکرات جدید داشته باشیم، اتفاقی که در بقیع افتاده است، این بار در حرم امام رضا (ع) اتفاق خواهد افتاد. این نوع صحبت ها و ربط دادن موضوع دیپلماسی ایران و آمریکا به موضوع امام رضا (ع) و بقیع یعنی ایدئولوژیک کردن یک امر سیاسی که به شدت خطرناک است. من معتقدم باید از این کار پرهیز کرد؛ اتفاقا به نظر بنده آن موضوعی که تهدید به حساب می آید احتمال رخنه تفکر حجتیه به سیاست خارجی کشور است. تکرار می کنم آن چیزی که باید نسبت به آن هشدار داد احتمال رخنه تفکر حجتیه به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. نباید موضوع دیپلماسی و رفع تنش احتمالی بین ایران و آمریکا را به  موضوعاتی مثل بقیع و امام رضا (ع) ربط دهیم. نباید عملا دست دیپلماسی کشور را ببندیم و در واقع در مسیری حرکت کنیم که دشمنان ما حرکت می کند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم مقام معظم رهبری عملا آمریکا را خلع سلاح کرد و به دنیا گفت که آمریکایی ها حرفشان و عملشان در دنیا یکی نیست. حرف مذاکره می زنند ولی بیشترین دشمنی ها را علیه ایران اعمال می کنند. از نظر بنده شخص رهبری توپ را به زمین آمریکایی ها انداختند. اکنون آمریکا باید پاسخ دنیا را بدهد، مبنی بر اینکه اقدام های عملی که انجام دادند به دیپلماسی صدمه زده است و چگونه باید بازگشت از این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهند. اگر از این اقدامات بازگشت نکنند دنیا باید آمریکا را مواخذه کند به خاطر دیپلماسی دو گانه شان نه ایرانی که دیپلماسی را در عمل و براساس شاخص های واقع گرایانه دنبال می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز