وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان اسفراین مطرح کرد؛

توانمند سازی جامعه عشایر کشور به لحاظ اقتصادی/ محل سکونت عشایر به رسمیت شناخته شده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۰:۲۹:۰۷
کد خبر: ۸۵۸۱۲۸
توانمند سازی جامعه عشایر کشور به لحاظ اقتصادی/  محل سکونت عشایر به رسمیت شناخته شده است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مباحث مهم برای حمایت بیشتر از جامعه عشایر کشور توانمند سازی آنان به لحاظ اقتصادی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی، در جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور در شهرستان اسفراین اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون حمایت و پشتیبانی های لازم از عشایر را داشته اند اما اگر توان اقتصادی این قشر افزایش یابد می توانند از زحمات خود بیشتر بهره مند شوند.

وی به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره موجب شد تا بار دیگر نام عشایر در عرصه کشور تکرار شود.

حجتی تصریح کرد: عشایر با مناعت طبع و علی رغم تمام گرفتاری ها و خشونت تحمیل شده از سوی طبیعت و با حداقل امکانات رفاهی زندگی خود را ادامه داده اند و سازگار با طبیعت و محیط زیست هم هستند اما به خاطر سازوکار اقتصادی حاکم از زحمات خود کمتر بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: هر چند جامعه عشایر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند اما در این سالهای اخیر توجه نسبتا خوبی به این قشر شده و منشا این حمایت ها بیشتر از سوی مجلس شورای اسلامی بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در شورای عالی عشایر با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرا مختلف مصوبات خوبی داشته ایم.

حجتی خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۳۲۰ نقطه دارای کد شناسه است بدین معنا که محل سکونت عشایر به رسمیت شناخته شده و لذا دستگاه های اجرایی مسئول و موظف به ارائه خدمات هستند که با پیگیری های وزارت کشور و سازمان امور عشایر کشور اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: باید به تولیدات عشایر به صورت زنجیره نگاه شود و عشایر نیز محصولات خود را در بازارهای داخل و خارج کشور عرضه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز