یک استادحوزه و دانشگاه:

ائمه جمعه از اعمال سلیقه شخصی در تریبون‌ها پرهیز کنند/ از وظایف ائمه جمعه این است که نگرانی مردم را نسبت به آینده کاهش دهند

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۵:۲۰:۰۸
کد خبر: ۸۵۸۵۰۰
ائمه جمعه از اعمال سلیقه شخصی در تریبون‌ها پرهیز کنند/ از وظایف ائمه جمعه این است که نگرانی مردم را نسبت به آینده کاهش دهند
یک استادحوزه و دانشگاه گفت: برخی ائمه جمعه نباید نظرات و سلیقه های شخصی خود را از زبان دین، ملت و مردم مطرح کنند.

«محسن غرویان»، استادحوزه و دانشگاه، درباره محدوده اختیارات ائمه جمعه به خبرنگار سیاسی برنا، گفت : برخی ائمه جمعه نظرات و سلیقه های شخصی خود را از زبان دین، ملت و مردم در قالب خطبه های نماز جمعه مطرح می کنند.

غرویان افزود: این عمل از نظر بنده صحیح نیست. برخی از این اظهارنظرها  شخصی است و  جزو مبانی فکری شخصی به حساب می آید. این اظهارنظرها را نمی توان به حساب دین اسلام، نظام جمهوری اسلامی و مردم گذاشت، این گونه مباحث باید تذکر داده شود که در تریبون های عمومی مطرح نشود، چون نوعی آشفتگی ذهنی و تفرقه بین عموم مردم ایجاد می کند و مردم را نسبت به دین بدبین می کند.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: نهادهایی مثل ستاد نماز جمعه که متولی این امور هستند باید به ائمه جمعه تذکر دهند از اعمال سلیقه شخصی در تریبون پرهیز کنند. بنابراین باید سخنانی در خطبه نماز جمعه مطرح شود که در جامعه وحدت ایجاد کند و از ایجاد تفرقه جلوگیری شود.  

وی اضافه کرد: از وظایف ائمه جمعه این است که نگرانی مردم را نسبت به آینده کاهش دهند چرا که در حال حاضر، ملت ما نیاز به تقویت روحیه و انرژی مثبت دارند. امید مردم باید افزایش پیدا کند، نگرانی های آنها برطرف شود  و در نتیجه وضعیت معیشت آنها از حالت بحرانی خارج شود.

محسن غرویان تاکید کرد: ائمه جمعه و کسانی که تریبون را در اختیار  دارند، می توانند نقش موثری  در تقویت روحیه مردم  نسبت به نظام جمهوری اسلامی، دین و روحانیت ایفا کنند تا اعتماد مردم از بین نرود. در شرایط فعلی تریبون های عمومی مثل نماز جمعه با ذهنیت و فضای روحی روانی مردم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: فضای جامعه باید مملو از  دوستی و رفاقت باشد نه اینکه به  فضای تهدید، ترس و دلهره تبدیل شود. به هر حال نقش رسانه ها در این جهت دهی بسیار مهم است و باید از سوی ستاد نماز جمعه و مقامات مسئول کنترل و مدیریت شود.

نظر شما
پرونده ویژه