در کتاب «روایت رهبری» منتشر شد؛

نحوه انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۷:۰۶:۵۶
کد خبر: ۸۵۹۰۴۳
نحوه انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر
«روایت رهبری: مناسبات جمهوریت و اسلامیت در انتخابات ولی‌ فقیه» نوشته سیدیاسر جبرائیلی درباره نحوه انتخاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۸ به تازگی منتشر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مد ظله‌العالی)،  این کتاب  همزمان با سالگرد انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری در سال ۱۳۶۸ در ۶۴۰ صفحه و با قیمت ۶۸ هزار تومان در انتشارات نسیم وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: کتاب «روایت رهبری» حاوی نکاتی جدید و منتشرنشده از نحوه انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۸ است. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، سه رویداد مهم ناظر به تعیین رهبر نظام اسلامی رخ داده است. نخست، رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی. دوم، تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی. و سوم، تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی. کتاب «روایت رهبری» روایتی مستند و دست اول از هر سه رویداد مذکور است که نشان می‌دهد این سه رویداد از یک منطق مشخص پیروی کرده‌اند.

در این کتاب برای اولین بار از مذاکرات شورای انقلاب و متن مذاکرات اجلاسیه‌ خبرگان در سال ۶۴ و اجلاسیه‌ خبرگان در سال ۶۸ استفاده شده است. همچنین بخشی از مذاکرات جلسه رؤسای قوا و مرحوم حاج احمدآقا در حضور امام رحمه‌الله در مهر ۶۷ (۶ ماه قبل از عزل آیت‌الله منتظری) در این کتاب منتشر شده که در آن برای اولین‌بار حضرت امام رحمه‌الله، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای رهبری آینده نظام مطرح می‌کنند.

از ویژگی‌های «روایت رهبری» می‌توان به استفاده از برخی خاطرات منتشرنشده سیاسی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تناسب موضوعات مطرح‌شده در کتاب اشاره کرد.

نظر شما
پرونده ویژه