سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:،

تقدیر رئیس‌جمهور از تیم والیبال و والیبال نشسته ایران/ هیچ تغییری در دستور کار دولت قرار ندارد/ نخست وزیر ژاپن حامل یک پیام بود که پاسخ لازم را دریافت کرد/ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین اتخاذ نشده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۸:۴۹:۱۹
کد خبر: ۸۵۹۰۵۷
تقدیر رئیس‌جمهور از تیم والیبال و والیبال نشسته ایران/ هیچ تغییری در دستور کار دولت قرار ندارد/ نخست وزیر ژاپن حامل یک پیام بود که پاسخ لازم را دریافت کرد/ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین اتخاذ نشده است
سخنگوی دولت تاکید کرد که هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در نشست خبری در جمع خبرنگاران در ابتدای صحبت های خود گفت: ارتباط بخشی از مسئولیت امروز من است. قرار نیست سخن یک طرفه باشد. سخن یک طرفه ملالت بار است. تلاشم را می کنم که سخن توده مردم و نخبگان و صداهای بی تریبون را بشنویم و انچه در سیاست گذاری دولت می گذرد را مطرح کنیم. 

او ادامه داد: بخش ارتباطات اجتماعی در دولت شکل گرفته است. امیدوارم ارتباط رییس جمهور با گروه های تاثیر گذار نه بعضا سیاسی از این به بعد سامان یابد. دریافت ایمیل را کماکان ادامه خواهم داد.  با وزرا صحبت کردم و مطابق ایین نامه روشنگری، همه پاسخگویی خود را افزایش خواهند داد. به علت محدودیت زمان سنت هفتگی سخنگویی را خواهم‌ شکست؛ ممکن است در یک هفته دوبار یا اصلا جلسه ای برای سخنگویی برگزار نشود.

او بیان کرد: تقدیر و تشکر رییس جمهور از اعضای تیم ملی و مدیران ورزشی را اعلام‌ می دارم. تیم والیبال نشسته که همه بازی ها را سه هیچ برد به آنها هم تبریک می گوییم و امیدواریم در والیبال جز ۵ تیم صعودی باشیم.

ربیعی درباره آخرین وضعیت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: منتظر تصمیم قطعی مجلس در این زمینه هستیم. در شرایط فعلی نظام قیمت و توزیع به نظارت بیشتری نیاز دارد. در دوران تحریم نیاز داریم از زندگی دهک‌های پایین و سفره مردم مراقبت کنیم. درخواست دولت از مجلس تشکیل وزارت بازرگانی است.

او در ادامه گفت:  لایحه شفافیت در هفته قبل برای مجلس ارسال شد. این لایحه یک مطالبه عمومی است. همه باید کمک‌ کنیم که این لایحه به خوبی اجرا شود. با اجرای این لایحه به عنوان کسی که به طور اختصاصی در زمینه فساد کار کرده ام، ایجاد شفافیت و فرهنگ در جلوگیری از فساد و ارتقا سلامت نظام اداری را شاهد خواهیم بود. تقویت نظارت مستقیم و سازمان های مدنی در این لایحه پیش بینی شده است. یکی از کار هایی که نیاز به کمک دارد این است که شفافیت تبدیل به کدری نشود. بین روشنگری با افشاگری تمایز و تفکیک قائلیم. شفافیت به نفع جامعه است و صیانت از حریم خصوصی نقطه تمایز این دو است. قطعا کمک خواهیم کرد تا همه چیز دیده شود و جامه نظارت کند برهمه چیز.

ربیعی با اشاره به برخی‌اخبار مبنی بر کناره گیری وزیر نفت از دولت گفت: هیچ تعییری در دستور کار دولت قرار ندارد. آقای زنگنه علاوه بر ایفای نقش در تولید و فروش نفت در سایر موضوعات در دولت، همیشه فعالانه حرف زدند و نظر دادند. اقای زنگنه از وزرای کلیدی ما است. همیشه زنگنه اسمش در استیصاح ها مطرح بوده مانند خود من که اسمم در استیصاح بوده است. امیدواریم آقای زنگنه در دوران باقی مانده نقش خود را ایفا کند. نقش زنگنه در این دوره تاریخی برای ما ارزشمند خواهد بود. نمایندگان‌ کمک کنند تا از وجود افراد کارشناس که به بازار های جهانی اشنا باشند و در فروش کمک کنند، بهره مند شویم که این موضوع حائز اهمیت است.

سخنگوی دولت درباره استفاده از کارت سوخت و قیمت بنزین گفت: هرگونه تغییر در قیمت بنزین در قالب ساختار بودجه است و تا امروز تغییری در قیمت بنزین اتخاذ نشده است.

وی درباره حمله به نفت کش ها گفت: این اتفاق بیشترین آسیب را برای ما دارد، زیرا نخست وزیر ژاپن در کشور ما بود. وزیر خارجه قبلا هم در این مورد تذکر داده بودند. عده ای می خواهند ایران را متهم کنند. ما به پیمان، گفت وگو و تعهدات منطقه ای متعهد هستیم و قبلا هم پیمان عدم تعرض را مطرح کردیم.

او در خصوص ماجرای پاکت زرد ابه در دیدار با رهبری گفت: در پاکت زرد پیشنهادی نبود. سفر نخست وزیر ژاپن دارای اهمیت ذاتی برای ما است. بعد ۴۱ سال بالاترین مقام اجرایی ژاپن به ایران امد. رهبری نسبت به روابط دو جانبه ما موضع خوبی داشتند و برای ژاپنی ها امیدوار کننده بود. در صحبت های آقای آبه، این امادگی اعلام شد که روابط دوجانبه گسترش یابد. قرار نبود با پیشنهاد خاصی مواجه شویم، بیشتر این دیدارها برای روابط دوجانبه و انتقال پیام امریکا بود که پاسخ مناسب را گرفتند.

ربیعی در خصوص آخرین وضعیت اینستکس گفت:خانم اشمید برای همین موضوع به ایران امد. به ما گفته شده این سازوکار را به زودی تامین مالی خواهند کرد. همواره این مطالبه را داریم و می خواهیم در چارچوب برجام حرکت کنیم و بر تعهدات طرف مقابل تاکید داریم.

او در خصوص مهلت ۶۰ روزه گفت:  اجازه دهید به ۶۰ روز که رسیدیم تصمیمات را اعلام خواهیم کرد. روسیه و چین اعلام کردند که به این چارچوب خواهند پیوست. امیدواریم اروپایی ها با سرعت بیشتر همکاری می کنند. شنیده ایم‌ اگر یک شرکت به سمت ما بیاید امریکایی ها با آن شرکت وارد مذاکره شده و آن شرکت را از فعالیت با ایران منصرف می کنند. امیدواریم این سازوکار به سرعت فعال شود.

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان، گفت: دو هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی پیش بینی شده است. و قطعاً اجرا می‌شود. برنامه پرداخت معوقات در دستور کار قرار دارد. زمان دقیق را می‌پرسم ولی از شش ماه دوم طرح رتبه بندی اجرا می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که دولت در  افزایش حقوق ها تخلف کرده است، گفت: استنباط من این نیست که دولت تخلف کرده است و اجماعی هم‌ نبوده که دولت تخلف کرده است. دولت به نفع کارمندان حرکت خواهد کرد و از هرانچه که به نفع حقوق بگیران باشد، حمایت می کنیم. با مفاهمه و جلسات بیشتر با مجلس در این خصوص موضوع حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قالب طرح ملی مسکن ۴۰۰ هزار مسکن آماده می‌کنیم، افزود: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل داده می‌شود، مسکن حمایتی و کارگری دنبال می‌شود. تسهیلات تا سقف ۸۰ درصد نیز می‌تواند به عرضه مسکن کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز