وزیر امور خارجه آمریکا:

ما جنگ نمی‌خواهیم

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۹:۵۴:۵۸
کد خبر: ۸۵۹۰۶۶
ما جنگ نمی‌خواهیم
وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که آمریکا بدنبال جنگ با ایران نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه در گفت وگو با یکی از بخش‌های شبکه خبری فاکس نیوز، ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تکرار کرد که ایران پشت حملات هفته اخیر به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز بود و اینکه آمریکا آماده است تا اقدامات لازم را اتخاذ کند.

وی افزود: واشنگتن نمی‌خواهد به سمت یک درگیری نظامی با ایران برود اما امید است که تهدید به استفاده از نیروی نظامی رهبران ایران را به میز مذاکره بیاورد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: اینها حملاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به کشتی‌های تجاری، آزادی ناوبری با یک قصد روشن برای جلوگیری از حمل و نقل از این تنگه بودند.

پمپئو ادامه داد: تردیدی نیست که جامعه اطلاعاتی، داده‌ها و شواهد فراوانی در اختیار دارند و جهان شاهد آن خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما جنگ نمی‌خواهیم. ما هرکاری را برای جلوگیری از آن انجام داده ایم. ایرانی‌ها باید به روشنی بدانند که ما به اتخاذ اقدامات باری جلوگیری ایران از تکرار چنین رفتارهایی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا درباره هدف ترامپ علیه ایران هم گفت: هدف اصلی ترامپ درباره ایران مبهم نیسست. هدف این است که ایران به سلاح اتمی دست نیابد. این هدف کارزار سراسری ما است.

پمپئو افزود: من درباره گزینه‌های خودمان درباره رسیدن به این هدف صحبت نمی‌کنم. به طور مسلم گزینه‌ها از سوی رئیس جمهوری به روز خواهند شد. دست او پر از گزینه‌های مختلف است. ما از ایران می‌خواهیم که تنش‌ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: ما به ضمانت آزادی ناوبری از تنگه هرمز ادامه می‌دهیم. این یک چالش بین المللی است. این برای همه جهان اهمیت دارد. آمریکا برای اطمینان سازی، هر اقدامی لازمی اعم از دیپلماتیک یا دیگر روش‌ها را برای دستیابی به این نتیجه اتخاذ خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا درباره قطعنامه دو حزبی کنگره آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی گفت: حوثی های مورد حمایت ایران هفته گذشته به فرودگاهی در عربستان حمله کردند.

پمپئو افزود: عربستان سعودی حق دفاع از خود را دارد و آمریکا می‌خواهد از این حق، حمایت کند.

نظر شما
پرونده ویژه