موگرینی: ایران به تعهداتش در قالب برجام پایبند است

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۹:۳۳:۲۱
کد خبر: ۸۵۹۳۷۹
موگرینی: ایران به تعهداتش در قالب برجام پایبند است
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب برجام متعهد بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، موگرینی در یک کنفرانس خبری که بعد از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ برگزار شد، افزود: این اتحادیه قبل از اینکه در مورد خواست ایران برای کاهش تعهداتش به برجام تصمیم گیری کند، منتظر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌ماند.

وی اظهار داشت: این اتحادیه تنها زمانی به تصمیم ایران واکنش نشان می‌دهد که آژانس رسماً آن را مشخص کرده باشد.

موگرینی یادآور شد: ارزیابی ما مبتنی بر گزارش‌های آژانس است، نه بیانیه‌ها و تاکنون ایران به (تعهدات خود) متعهد بوده و ما انتظار داریم و امیدواریم که این روند ادامه یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در مورد آنچه ممکن است با تغییر مسیر تهران از شروط توافق هسته‌ای روی دهد، گمانه زنی نمی‌کند.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز اعلام کرد که در صورت وجود غنی سازی اورانیوم در ایران، منتظر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌مانیم.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز - دوشنبه - در محل مجتمع آب سنگین اراک اعلام کرد: تولید اورانیوم چهار برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز ۳۰۰ کیلوگرم آغاز شده است.

وی افزود: از امروز به مدت ۱۰ روز یعنی تا ششم تیر ماه از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهیم کرد.

نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به ریاست موگرینی در لوگزامبورگ با بحث در خصوص موضوعات جاری در صحنه بین المللی برگزار شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه