سناتور آمریکایی: تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای احمقانه بود

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۹:۴۱:۵۵
کد خبر: ۸۵۹۳۸۱
سناتور آمریکایی: تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای احمقانه بود
یک سناتور دموکرات آمریکایی و از منتقدان رئیس جمهور این کشور از خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای سال 2015 انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، این سناتور آمریکایی همچنین تصمیم ایران برای افزایش میزان اورانیومغنی شده را باعث قرار گرفتن تهران در وضعیت دشواری خواند و در حاشیه برگزاری یک نمایشگاه هوایی در پاریس گفت: برای ما سخت تر است که بگوییم ما کی به اندازه کافی احمق شدیم که از این توافق بیرون آمدیم.

براساس این گزارش، ایران روز دوشنبه اعلام کرد که محدودیت ذخایر اورانیوم تعیین شده به موجب توافقهسته ای را ظرف ۱۰ روز آینده از میان بر می دارد.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در محل مجتمع آب سنگین اراک در جمع خبرنگاران گفت که تولید اورانیوم چهار برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز ۳۰۰ کیلوگرم آغاز شده است.

وی افزود: از امروز به مدت ۱۰ روز یعنی تا ششم تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهیم کرد.

دونالد ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و پس از آن طی دو مرحله تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.
خروج آمریکا از برجام؛ با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق روبرو شد و این کشورها اعلام کردند که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند و سازوکارهایی را برای این منظور راه اندازی می‌کنند. 

نظر شما
پرونده ویژه