عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

شیوه‌نامه‌ای برای رصد، پایش و ارزیابی عملکرد نهادهای برآمده از لیست امید در دست تهیه است/ آشتی مردم با صندوق‌ رای چالش اصلی اصلاح‌طلبان است

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۵:۳۶:۱۱
کد خبر: ۸۵۹۶۴۱
شیوه‌نامه‌ای برای رصد، پایش و ارزیابی عملکرد نهادهای برآمده از لیست امید در دست تهیه است/ آشتی مردم با صندوق‌ رای چالش اصلی اصلاح‌طلبان است
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص ایجاد ساز و کارهایی برای نظارت حداکثری بر عملکرد کسانی که از طریق لیست امید وارد مجلس یا شوراها شده‌اند، گفت: یکی از سازوکارهایی که در دست طراحی است، تهیه یک شیوه‌نامه است.

«شهیندخت مولاوردی»، عضو هیات رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و‌ دستیار ویژه سابق روحانی در امور حقوق شهروندی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: در حال حاضر کارگروه‌های شورای عالی فعال هستند. چهار کارگروه از جمله کارگروه رصد و پایش و ارزیابی، جلسات متعددی دارند و آیین‌نامه‌های داخلی آنها تقریبا نهایی شده است.

وی افزود: بر اساس این شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد افراد، با شاخص‌هایی که از قبل تعریف شده صورت خواهد گرفت. این سازوکار می‌تواند به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کمک کند تا در زمان بستن لیست‌ها و ارزیابی دقیق عملکرد کسانی که تحت این عنوان (اصلاح طلبی) وارد مجلس یا شوراها شدند، اطلاعات و داده های کافی در دسترس داشته باشد.

مولاوردی درباره کارکرد پارلمان اصلاحات اظهار کرد: ترجیح می‌دهم الان در مورد پارلمان اصلاحات نظری بیان نکنم. باید اجازه دهیم که پیش‌نویس اولیه آن بیرون بیاید تا ببینیم شکل‌گیری این پارلمان به چه نحوی، با چه هدفی و چه ماموریتی خواهد بود. آیا انتظاراتی که شکل گرفته‌است را پوشش خواهد داد و یا از کارآمدی لازم برای پر کردن خلاءهای موجود برخوردار خواهد بود یا خیر؟ این طرح هنوز به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نرسیده و در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال بررسی است.

وی درباره دلیل مخالفت حزب اتحاد ملت با شکل‌گیری این پارلمان گفت: فکر نمی‌کنم حزب اتحاد ملت با نفس تشکیل چنین پارلمانی یا مجمع عالی اصلاح طلبان مخالفتی داشته باشد. آنها با نظرات کارشناسی خود، ایراداتی را بر روال کنونی و جریانی که در حال شکل‌گیری است، وارد می‌دانند که نظراتشان را علنی هم کرده‌اند.

شهیندخت مولاوردی مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را اصلی‌ترین چالش شورای عالی دانست و اظهار کرد: چالش و برنامه اصلی اصلاح طلبان در حال حاضر همین است که پیش از اینکه به فکر بستن لیست باشیم و یا اینکه به این فکر کنیم به چه نحوی باید در انتخابات مشارکت کنیم، بحث اساسی و مقدم بر آن، این است که در این شرایط چگونه و با چه راهکارها و راهبردهایی می توان مردم را با صندوق‌های رای آشتی داد؟

وی افزود: امیدواریم که در زمان باقی مانده تا انتخابات تحولی چشمگیر رخ بدهد و یا شاهد بروز و ظهور جریاناتی باشیم که منجر به مشارکت حداکثری شود. در حال حاضر اصلاح‌طلبان بر روی همین موضوع تمرکز دارند و مجموعه کارگروه‌های شورای عالی این موضوع را در دستور کار خود دارند.

مولاوردی در خصوص ابراز نگرانی اعضای شورای عالی در جلسه اخیر خود درباره تحرکات خودسرها اظهار کرد: به واسطه برخوردهایی که با جلسات و سخنرانی‌های اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد و همچنین تحرکات خودسرها، شورای عالی اصلاح‌طلبان در این جلسه ابراز نگرانی کرده و اینکه ریشه اینگونه برخوردها باید بررسی شود. در خبری که از این جلسه منتشر شد شورای عالی، همه گروه‌های سیاسی را به رفتار در چهارچوب قانون اساسی دعوت کرده ‌است.

شهیندخت مولاوردی گفت: مطمئنا هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم این تحرکات بیشتر خواهد بود که در چارچوب اخلاق و قواعد بازی سیاسی نمی‌گنجد. جریان‌های اصیل سیاسی باید در میدان ندادن به این افراد و تشکیلات غیررسمی با هم متفق‌القول باشند.

نظر شما