رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

کمیته‌ منطقه‌ای برای بررسی حادثه انفجار نفتکش‌ها تشکیل شود/ عمان، کویت و قطر نقش تعیین کننده در امنیت تنگه هرمز دارند

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۵:۱۰:۳۰
کد خبر: ۸۵۹۶۹۹
کمیته‌ منطقه‌ای برای بررسی حادثه انفجار نفتکش‌ها تشکیل شود/  عمان، کویت و قطر نقش تعیین کننده در امنیت تنگه هرمز دارند
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر ضرورت تشکیل کمیته ای منطقه ای برای بررسی موضوع انفجار نفتکش ها در دریای عمان تاکید کرد.

«حشمت الله فلاحت پیشه»، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا با اشاره به حادثه انفجار نفتکش ها در دریای عمان گفت: پیش از هرگونه موضع گیری درباره علل و عوامل این حادثه و یا معرفی و رد دست اندرکاران و پشت پرده این موضوع باید توجه داشت که در این دست از مسائل، باید از اظهارنظرهای سیاسی و احساسی در شرایط حساس پس از حادثه، خودداری کرد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل کمیته ای منطقه ای برای بررسی موضوع انفجار نفتکش ها در دریای عمان تاکید کرد و افزود: موضع‌گیری‌های متقابل کشورهای منطقه علیه یکدیگر در این شرایط فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

فلاحت پیشه با بیان این که امنیت تنگه هرمز نیازمند تعامل کشورهای منطقه فراتر از اختلافات سیاسی است، گفت: کشورهایی همانند عمان، کویت و قطر می توانند در این بین نقش تعدیل کننده و هموارکننده ای داشته باشند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال دست های پشت پرده در این حادثه با توجه به همزمانی سفر شینزوآبه به ایران بیان کرد: نمی توان منکر این شد که در میان اختلافات بین دو قطب همواره طرف‌های سومی هستند که با ناامن کردن منطقه به ادامه تنش ها دامن می زنند.

نظر شما