محمد مهدی تندگویان در آئین اختتامیه اولین دوره ملی توانمندسازی فضای مجازی و رسانه:

همه شایعات در مورد زنگنه از اساس کذب بود/ اعتماد به جوانان کشور تنها راه نجات کشور است/ دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازداج پرداخت می کند/ خبرگزاری برنا همیشه کنار ما بوده و کمک کرده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۲۲:۴۴:۰۰
کد خبر: ۸۶۰۲۱۷
همه شایعات در مورد زنگنه از اساس کذب بود/ اعتماد به جوانان کشور تنها راه نجات کشور است/ دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازداج پرداخت می کند/ خبرگزاری برنا همیشه کنار ما بوده و کمک کرده است
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از محمد حسن بلاغی مبین، مدیرعامل خبرگزاری برنا، گفت: برنا همیشه کنار ما بوده و کمک کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، آئین اختتامیه اولین دوره ملی توانمندسازی فضای مجازی و رسانه و هشتمین گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور در شهر همدان برگزار شد.

در این مراسم محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزار ورزش و جوانان گفت: دو هزار و ۷۰۰ تشکل مردم نهاد حوزه جوانان در عرصه های مختلف سطح کشور فعالیت دارند افزود: این تعداد تشکل در قالب مجامع استانی سمن های جوان فعالیت می کنند و اکنون به هویت واقعی رسیده اند.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر تشکل های جوان در امور کشوری، اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد امور جوانان در فاجعه سیل اخیر به بهترین شکل ممکن حاضر شدند و این فعالیت به صورت خودجوش و بدون حمایت دولتی بود.

تندگویان خاطرنشان کرد: اقدام های تاثیرگذار و مثبت این تشکل ها به صورت مردمی و براساس توانمندی جوانان نخبه و فعال انجام می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان همدان با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در برجسته سازی فعالیت تشکل های مردم نهاد استان های کشور گفت: انتظار داریم رسانه ها در فعالیت سمن ها اطلاع رسانی مطلوب داشته باشند.

وی افزود: دستاوردهای جوانان در رسانه ملی و استانی و نیز خبرگزاری ها آن گونه که باید به چشم نیامده و توجه به این حوزه تحقق گام دوم انقلاب مبنی بر ایجاد امید، انگیزه و نشاط است که مقام معظم رهبری تاکید فراوان به این بخش دارد.

تندگویان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب امیدوارانه به جوانان توجه جدی دارند در حالیکه برخی بیگانگان سعی دارند ملت ایران را نا امید نشان دهند.

وی جوانان ایران را نجات دهنده کشور دانست و گفت: در جنگ امروز اعتماد به جوانان کشور در عرصه های مختلف مدیریتی، اجرایی، فرهنگی و هنری تنها راه نجات است.

تندگویان خاطرنشان کرد: جوانان ما در دفاع مقدس نیز توانستند دنیا را شکست دهند و امروزه ثمرات آنان دیده می شود و اکنون انقلاب اسلامی را سرپا و استوار نگه داشته اند.

معاون وزیر ورزش در امور جوانان با اشاره به فعالیت چشمگیر و گسترده تشکل های جوان در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: نوع و میزان فعالیتی که تشکل های در حوزه آسیب های اجتماعی دارند را حتی دولت توانایی انجام آن را ندارند.

تندگویان بیان کرد: این تشکل ها در حوزه هایی نظیر زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، حاشیه نشینی شهری و سایر آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به رعایت نکردن اخلاق در فضای مجازی گفت: در موضوع فضای مجازی و رسانه بحث اخلاق رسانه ای مغفول مانده و بداخلاقی های که مدیران سیاسی وجود دارد بخشی از فرهنگ رسانه ما را سخیف کرده و باید دوباره اخلاق را به فضای مجازی برگردانیم.

تندگویان بیان کرد: فیلتر کردن فضای مجازی بدترین برخورد با فضای مجازی است و آیا فیلتر کردن فیسبوک با این تعداد عضو درست است، فیلتر کردن یعنی ما خوب های خود را از این فضا حذف کردم و در اختیار دشمنان قرار داده ایم.

معاون وزیر ورزش با اشاره به این بداخلاقی ها گفت: در هفته گذشته پیرامون شخص زنگنه وزیر نیرو صحبت های نادرستی شد که از پایه و اساس دروغ بود. من در جلسه وزیران ادوار که دیروز برگزار شد از زنگنه سوال کردم و متوجه شدم همه این چیزهایی که در مورد او و دولت مطرح شده کاملا دروغ است.

وی افزود: ما این دوره ها را به خاطر آموزش جوانان جهت یادگیری انعکاس رسانه ای اقدامات خود برگزار می کنیم و تلاش می کنیم اعضای سمن های جوانان با یادگیری نحوه تنظیم خبر بتوانند در رسانه ها دیده شوند. 

تندگویان با تقدیر از محمد حسن بلاغی مبین، مدیرعامل خبرگزاری برنا، گفت: این خبرگزاری همیشه کنار ما بوده و کمک کرده است. من البته لازم می دانم از اساتیدی که اینجا حضور داشتند (پدرام الوندی، شهریار شمس مستوفی و جواد دلیری) تشکر می کنم که در باب جریان سازی، اطلاع رسانی شبکه ای و خبر جعلی، کارگاه های بسیار مفیدی برگزار کردند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته ازدواج، از دولت برای اقدامات در حوزه تسهیل ازدواج جوانان تشکر کرد و گفت: در حوزه ازدواج ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وام در سال گذشته پرداخت شده است و پرداخت وام هم به روز شده است. تا پایان امسال نیز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوج های جوان پرداخت می شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تشکیل مجمع ملی ازدواج یکی از مهمترین برنامه های حوزه جوانان در سال جاری است که برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز