عقب‌نشینی ترامپ از اظهاراتش درباره پهپاد منهدم‌شده آمریکایی

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۲:۵۸:۵۲
کد خبر: ۸۶۰۴۷۲
عقب‌نشینی ترامپ از اظهاراتش درباره پهپاد منهدم‌شده آمریکایی
رئیس‌جمهور آمریکا در دومین واکنش خود به سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور در حریم هوایی ایران، از موضع اولیه خود عقب‌نشینی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دومین واکنش خود به سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور در حریم هوایی ایران، از موضع اولیه خود عقب‌نشینی کرد.

ترامپ گفت: «این حادثه ممکن است یک اشتباه فردی بوده باشد. برایم باور اینکه این اقدام عمدی بوده، سخت است. نمی‌گویم آن کشور (ایران) این اشتباه را مرتکب شده است، بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی اشتباه کرده است».

ترامپ همچنین گفت: احساسم این است. شاید اشتباه کنم، یا شاید هم (احساسم) درست باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: «هیچ زن یا مردی از ما در آن پهپاد نبود. در غیر این صورت، اوضاع بسیار بسیار متفاوت می‌بود!»

این در حالی است که ترامپ ساعاتی پیش در نخستین واکنش خود به منهدم شدن این پهپاد در توییتی نوشت:  «ایران اشتباه بسیار بزرگی انجام داد!» 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ادعای دیگر مقامات این کشور را تکرار کرد و مدعی شد پهپاد جاسوسی این کشور بر فراز آب‌های بین‌المللی سرنگون شده است.

پهپاد غول‌پیکر جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس به پرواز درآمد و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نمود و در نهایت پنهان‌کاری از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر داد.

این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی شد. ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

آمریکا برای توجیه اقدام غیرقانونی خود در نقض حریم هوایی ایران، مدعی شده این پهپاد جاسوسی خارج از آسمان ایران مورد هدف قرار گرفته، اما مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نمی‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز