کنعانی‌مقدم:

شیوه فراخوان قالیباف معقول نیست/ باید مشخص شود فراخوان قالیباف انفرادی است یا جریانی/ فعلا جریانات اصولگرا و اصلاح‌طلب حرف آخر را می‌زنند نه جریان سوم

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۵:۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۶۱۱۵۵
شیوه فراخوان قالیباف معقول نیست/ باید مشخص شود فراخوان قالیباف انفرادی است یا جریانی/ فعلا جریانات اصولگرا و اصلاح‌طلب حرف آخر را می‌زنند نه جریان سوم
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: باید روشن شود آیا این یک فراخوان انفرادی از سوی آقای قالیباف است یا به عنوان فراخوانی از سوی جریان اصولگرایی است.

«حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره فراخوان قالیباف برای حضور جوانان به خبرنگار سیاسی برنا گفت: طرح این موضوع که جوانان وارد مجلس شوند و فعال باشند طرح خوبی است. این موضوع نشان دهنده این است که یک نگرش جدیدی به فعالیت جریانات اصولگرایی در بحث انتخابات در حال شکل‌گیری است اما اینکه شیوه کار به این صورت باشد که فراخوان داده شود، سایتی ایجاد شود، ثبت‌نام کنند قابل تامل است. به نظر می‌رسد که این شیوه باید هماهنگ‌تر باشد و باید روشن شود که آیا این یک فراخوان انفرادی از سوی آقای قالیباف است یا به عنوان فراخوانی از سوی جریان اصولگرایی است.

کنعانی‌مقدم افزود: اگر عقبه سیاسی آقای قالیباف اصولگرایی است باید با توجه به فعال شدن مجموعه‌های احزاب اصولگرا و چهره‌ها در این خصوص، یک کار دسته جمعی و هماهنگی شکل بگیرد. به نظر می‌رسد این شیوه برای جذب افراد برای مجلس، چندان معقول نیست بلکه احزاب و تشکل های سیاسی باید فعال شوند و چهره‌های جوان را شناسایی و ارزیابی کنند و قابلیت‌های آن را درنظر بگیرند و در نهایت در بحث لیست‌هایی که ممکن است، شکل بگیرد در مورد این افراد نظراتی ارائه شود و انتخاب شوند. اینکه از این روش بخواهیم استفاده کنیم در جایی مشاهده نشده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد ظهور جریان سوم نیز ادامه داد: مفهوم جریان سوم، مفهوم کاملا متمایزی است که در رسانه ها به آن پرداخته می شود. در حال حاضر دو جریان اصلی یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان در کشور داریم همچنین یک جریان نوظهور یعنی مستقلین و اعتدالگرایان داریم. بنابراین هر سه اینها با توجه به هندسه سیاسی کشور، بخشی از آرای عمومی را دارند و جریانی به عنوان جریان سوم که برخی معتقدند این جریان، مخالف هر سه جریان اصولگرایی، اصلاح طلبی و اعتدالیون است، می خواهد ظهور کند که به نظر بنده بعید است در این شرایط، چنین جریانی، پایگاهی برای ظهور و بروز داشته باشد.

کنعانی‌مقدم در پایان بیان کرد: اگر جریان سوم به معنی جریان مخالف و اپوزیسیون باشد ممکن است با ریزش آرای جریانات مختلف در یک نقطه ای به یکدیگر ملحق شوند و بخواهند تشکیلات جدیدی را ایجاد کنند اما شرایط  فعلی، شرایطی است که به نظر می‌رسد که حرف اول و آخر را همین دو جریان اصولگرا و اصلاح‌‌طلب خواهند زد.

نظر شما
پرونده ویژه