فعال سیاسی اصولگرا:

سخنان آقای مصباح یزدی رهنمودی برای اصولگرایان است نه تصمیم سیاسی/ نزدیکان آقای مصباح یزدی توضیح دهند منظور خاص ایشان از اصلاح‌طلب چیست؟

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۵:۳۴:۱۹
کد خبر: ۸۶۱۱۸۱
سخنان آقای مصباح یزدی رهنمودی برای اصولگرایان است نه تصمیم سیاسی/ نزدیکان آقای مصباح یزدی توضیح دهند منظور خاص ایشان از اصلاح‌طلب چیست؟
فعال سیاسی اصولگرا و عضو جمنا گفت: نگاه آقای مصباح یزدی همواره فراجناحی بوده؛ البته اینکه منظور خاص آقای مصباح یزدی از اصلاح‌طلب چیست را باید نزدیکان ایشان توضیح دهند.

«سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی»، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی جمنا، درباره سخنان آیت الله مصباح یزدی در مورد انتخاب اصلح در  انتخابات ولو فرد اصلاح‌طلب باشد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: نگاه آقای مصباح یزدی همواره  فراجناحی بوده  و بر مبنای برداشت های دینی و اسلامی به عنوان یک مجتهد، فیلسوف و ایدئولوگ نظر می‌دهند. ایشان نگاه‌های تنگ نظرانه گروهی ندارند. مبنای ایشان در انتخاب ها شایسته سالاری و انتخاب اصلح است و هر فردی که  آن ویژگی‌های لازم را در هر مسئولیتی داشته باشد آن را باید انتخاب کرد، البته اینکه منظور خاص آقای مصباح یزدی از اصلاح‌طلب چیست را باید نزدیکان ایشان توضیح دهند؛ اما با مبنای ایشان سازگار است چراکه ایشان بر شایسته سالاری تاکید می کنند. این شایستگان در هر جناحی باشند جامعه باید به سمت آن اقبال کند.

میرتاج الدینی افزود:  شایسته سالاری و اصلح بودن هم در چند مورد است از جمله در اعتقادات دینی، اصول سیاسی انقلاب را پذیرفته باشد، اصل ولایت فقیه و التزام به آن، شایسته سالاری، سلامت رفتاری و اخلاقی و همچنین توانمندی، داشتن دانش لازم، مدیریت اجرای آن کار را داشته باشد و غیره. اگر اینها در فردی  جمع شود چه اصولگرا باشد و چه اصلاح طلب باشد انتخابی شایسته است. اما وقتی ما در جناح انقلابیون و اصولگرایان حضور داریم  یعنی همین اصول را دنبال می کنیم. اگر در میان اصولگرایان نیز فردی، این اصول را نداشته باشد یقینا به سمت آن نخواهیم رفت اما اگر یک اصلاح طلب اصول فوق را دارا باشد، انقلابی است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره  احتمال ائتلاف بین اصولگرا و اصلاح‌طلب‌ها ادامه داد: وقتی وارد بحث سیاسی می شویم، انتخاب براساس اصول و شایستگی‌ها مطرح نمی‌شود بلکه بر سهم‌بندی تاکید می‌شود. اگر ائتلاف بدین معنا باشد که از اصول خود عدول کنیم آن را پیشنهاد نخواهیم کرد.

وی درباره میزان تاثیر و نفوذ سخنان آیت الله مصباح یزدی در میان اصولگرایان به ویژه پایداری‌ها عنوان کرد: این سخنان یک نظریه و رهنمود است. کار علما نیز رهنمود دادن است. گروه های سیاسی، طیف‌های داخل جریان اصولگرا از جمله پایداری و سایرین، تصمیم گیری‌های سیاسی آنها با خودشان است اما در کنار آن از دیدگاه‌های شخصیت های دینی نیز بهره‌مند می شوند.

نظر شما
پرونده ویژه