عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بابک زنجانی نتیجه عدم کنترل صحیح فروش و دورزدن تحریم‌هاست/ دیدار نمایندگان با زنجانی در زندان انجام شده که فضا تحت کنترل است/ به دیدار نمایندگان با زنجانی به دید منفی نگاه نکنیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۵:۴۷:۳۳
کد خبر: ۸۶۱۶۲۰
بابک زنجانی نتیجه عدم کنترل صحیح فروش و دورزدن تحریم‌هاست/ دیدار نمایندگان با زنجانی در زندان انجام شده که فضا تحت کنترل است/ به دیدار نمایندگان با زنجانی به دید منفی نگاه نکنیم
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص دیدار نمایندگان با بابک زنجانی گفت: از برخی نمایندگانی که دیدار کرده بودند شنیدم این افراد عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بودند و این دیدار در زندان صورت گرفته است.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»،  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص اتهامات اخیر به وزیر نفت گفت: فکر می‌کنم در شرایط کنونی که بیشترین فشار آمریکا در حوزه صادرات نفت کشور است و هدف‌گذاری کرده‌اند صادرات نفت را به صفر برساند، باید همدلی صورت گیرد. حتی وزرا و متخصصین اسبق در حوزه فروش و تجارت بین‌المللی هم باید در این شرایط به کمک بیایند. وزارت نفت هم مقداری سعه صدر خود را بیشتر کند.

او ادامه داد: در گزارشاتی که به دست من رسیده، گویا چند پیشنهاد به وزرات نفت رفته و پاسخی برای آن دریافت نشده و این باب دلخوری را ایجاد کرده است. ان شاءالله آقای زنگنه، که شیخ الوزرا هستند و بیش از ۲۰ سال سابقه وزارت دارند، بتوانند از ظرفیت‌های موجود، حتی از ظرفیت منتقدین، استفاده کنند. البته منتقدین هم پیشنهادشان برای بهتر شدن اوضاع باشد.

جمالی نوبندگانی گفت: در حال حاضر متولی نفت آقای زنگنه است و باید به او کمک کنیم.

او در خصوص دیدار نمایندگان با بابک زنجانی گفت: از برخی نمایندگانی که دیدار کرده بودند شنیدم این افراد عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بودند و این دیدار در زندان صورت گرفته است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما دیدار نمایندگان در دی ماه پارسال است؟ گفت: من تاریخش را نمی‌دانم ولی اعضای کمیسیون حقوقی با بابک زنجانی دیداری در زندان داشته‌اند. چون این دیدار در زندان صورت گرفته و زندان هم تحت کنترل است نمی‌تواند مسئله خاصی اتفاق افتاده باشد. توصیه‌ام این است که به این دیدار با دید منفی نگاه نکنیم.

جمالی نوبندگانی در پایان افزود: بابک زنجانی نتیجه عدم کنترل صحیح فروش و دور زدن تحریم‌ها بوده است و این یکی از ایرادات کار بود و خیلی صلاح نیست، او (بابک زنجانی) آزاد شود.

نظر شما
پرونده ویژه