پهپادهای یمنی فرودگاه های عربستان را درهم کوبیدند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۸۶۱۷۵۵
پهپادهای یمنی فرودگاه های عربستان را درهم کوبیدند
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ادامه حمله هواپیماهای بدون سرنشین(پهپادی) به فرودگاه های ابها و جیزان در جنوب غرب عربستان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، سرتیپ «یحیی سریع» با اعلام این مطلب افزود: یگان پهپادی عملیات گسترده هجومی را با استفاده از پهپادهای قاصف k2 علیه دو فرودگاه ابها و جیزان انجام داد.

وی اظهار داشت: در عملیات نخست، به آشیانه هواپیماها و اهداف نظامی حساس و مهمی در فرودگاه جیزان حمله و در عملیات دوم مواضع نظامی ارتش عربستان در فرودگاه بین المللی ابها درهم کوبیده شد.

سریع اضافه کرد: در این دو عملیات همه اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت و فعالیت‌های هوانوردی در فرودگاه‌های ابها و جیزان متوقف شد.

وی اظهار داشت: این عملیات در پاسخ به جنایت‌های دشمنان و حملات مستمر و محاصره ظالمانه ملت یمن انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ائتلاف آمریکایی – سعودی در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۳۰ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کرد.

سریع اضافه کرد: در صورت ادامه محاصره و تجاوزها به یمن، عملیات نیروهای یمنی در روزهای آینده گسترده و دردناک خواهد بود.
درهمین حال شبکه العربیه عربستان از مرگ یک نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر در حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابها اعتراف کرد.

یگان پهپادی و موشکی یمن در چند روز گذشته بارها اهداف مهمی را از جمله فرودگاه‌ها، نیروگاه برق و تأسیسات نظامی در مناطق جنوبی و جنوب غربی عربستان هدف قرار داده است.

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیرنظامی کشته و صدها هزار نفر دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.

براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، این جنگ علاوه بر کشته یا زخمی شدن شمار زیادی کودک، موجب آوارگی میلیون‌ها نفر از خانه و کاشانه شأن شده است.

جنگ خانمان سوز یمن همچنین گسترش بیماری‌های واگیردار و فقر و گرسنگی در یمن را تشدید کرده و تأسیسات زیربنایی در این کشور فقیر به کلی نابود شده است.

نظر شما
پرونده ویژه